راه‌اندازی سامانه فواد ۱۲۸ در ایستگاه۲۱

گامی نو در جهت ارتقای خدمات اداری در استان اردبیل

پایگاه خبری افق و اقتصاد-در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و بهبود مستمر کیفیت خدمات عمومی، سامانه ملی فوریت‌های اداری فواد ۱۲۸ به‌طور رسمی در استان اردبیل راه‌اندازی شد. این اقدام، استان اردبیل را به بیست و یکمین استان کشور بدل کرد که به این سامانه جامع می‌پیوندد.

به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد ؛ جلسه شورای راهبری تحول اداری استان اردبیل، با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی از جمله کامل داودی، رئیس مرکز ملی بازرسی، ارتقای سلامت و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی، مسعود امامی یگانه استاندار اردبیل، عبدالرسول فلاح‌زاده، معاون مرکز ملی بازرسی، ارتقای سلامت و فوریت‌های اداری، داوودشایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، برگزار گردید.

در این نشست، ابعاد گوناگون پیاده‌سازی سامانه فواد ۱۲۸ و نقش کلیدی آن در ارتقای خدمات اداری به شهروندان مورد بحث‌وبررسی قرار گرفت.

مسعود امامی یگانه استاندار اردبیل در این نشست با تأکید بر ضرورت پاسخگویی سریع به مطالبات مردم، سامانه فواد را از ابتکارات مؤثر سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای تحقق حکمرانی مشارکتی و مردم‌محور دانست.

وی با اشاره به نقش این سامانه در رسیدگی سریع به مطالبات مردمی، بر آموزش مدیران و کارشناسان، اطلاع‌رسانی گسترده به شهروندان و همچنین آسیب‌شناسی و هم‌افزایی سامانه‌های مشابه برای افزایش کارآمدی نظام پاسخگویی تأکید کرد.

داوودشایقی، با اعلام آغاز رسمی فعالیت این سامانه در استان، بیان داشت: پیوستن اردبیل به سامانه فواد ۱۲۸ فرصتی مغتنم برای شناسایی و رفع چالش‌ها و نارسایی‌های اداری در دستگاه‌های اجرایی استان فراهم می‌آورد.

کامل داودی، ضمن تأکید بر اهمیت این سامانه در اصلاح ساختار اداری کشور، اعلام کرد: هدف‌گذاری سازمان اداری و استخدامی کشور بر این است که تا پایان تیرماه سال جاری، تمامی استان‌های کشور تحت پوشش این سامانه قرار گیرند.

سامانه فواد ۱۲۸ بستری مؤثر برای ثبت، پیگیری فوری گزارش‌ها، مطالبات و شکایات مردمی در خصوص نحوه ارائه خدمات در دستگاه‌های اجرایی است.

تأخیر در ارائه خدمات، نبود کارکنان پاسخگو، نقص در سامانه‌ها، عدم شفافیت فرایندها و رفتار نامناسب با مراجعان از جمله مواردی است که از طریق این سامانه به آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

داودی همچنین خاطرنشان کرد که هدف این سامانه تنها رسیدگی به شکایات نیست، بلکه شناسایی و رفع ریشه‌ای مشکلات نظام اداری، اصلاح فرایندها، ارتقای فرهنگ پاسخگویی و در نهایت، بهبود کیفیت خدمات عمومی مدنظر است تا شهروندان بتوانند خدمات موردنیاز خود را با سرعت، شفافیت و سهولت بیشتری دریافت کنند.

وی به ضعف فرایندهای اداری و اطلاع‌رسانی نامناسب به عنوان بخشی از دلایل نارضایتی مردم اشاره کرد و بر ضرورت توسعه خدمات الکترونیکی و به‌روزرسانی سامانه‌ها و درگاه‌های اطلاع‌رسانی تأکید نمود.

عبدالرسول فلاح‌زاده، معاون مرکز ملی بازرسی، ارتقای سلامت و فوریت‌های اداری، در تشریح جزئیات اجرایی سامانه فواد ۱۲۸، آن را کانالی ارتباطی مستقیم میان مردم و نظام اداری توصیف کرد.

شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۲۸، موضوعاتی نظیر تأخیر در ارائه خدمات، عدم حضور کارکنان، ضعف اطلاع‌رسانی، رعایت نشدن ساعات قانونی ارائه خدمت، نقص سامانه‌ها، رفتار نامناسب با مراجعان و همچنین هدررفت منابع را ثبت و پیگیری کنند.

فلاح‌زاده با اشاره به شاخص‌های هشت‌گانه سامانه، تأکید کرد که تمامی گزارش‌ها دارای کد رهگیری بوده و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شوند.

عملکرد دستگاه‌های اجرایی نیز به‌طور مستمر رصد و ارزیابی شده و نتایج آن در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار خواهد گرفت تا مبنایی برای ارتقای کیفیت خدمات عمومی و اصلاح فرایندهای اداری باشد.

در پایان این نشست، علیرضا علیزاده به عنوان نماینده تام‌الاختیار مرکز ملی بازرسی، ارتقای سلامت و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور در استان اردبیل معرفی شد.

راه‌اندازی سامانه فواد ۱۲۸در اردبیل، گامی مهم در جهت شفافیت، پاسخگویی و ارتقای سطح رضایت شهروندان از خدمات اداری محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا