عرضه نوشت‎افزار ایرانی در ۷۲۰ فروشگاه

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی با اشاره به استمرار عرضه نوشت‎افزار ایرانی در ۷۲۰ فروشگاه سطح کشور پس از اتمام جشنواره ایران نوشت، اعلام کرد بخشی قابل توجهی از نوشت‎افزار ایرانی نسبت به سال گذشته افزایش قیمت نداشته‎اند و در برخی اقلام افزایش قیمت تا ۲۰ درصد بوده در حالی که نوشت‎افزار خارجی حداقل ۲برابر افزایش قیمت داشته‎اند.

محمد یقینی، با اشاره به جشنواره ایران نوشت که امروز، ۳۱ شهریورماه روز پایانی فعالیت آن است اظهار کرد: جشنواره ایرانی نوشت تمدید نمی‎شود اما عرضه نوشت‎افزار تولید داخل به شیوه اینترنتی و از طریق پایگاه www.irannevesht.ir  ادامه دارد.

وی افزود: این پایگاه اطلاعاتی تعطیل نمی‎شود و فهرست فروشگاه‎های عرضه‎کننده نوشت‎افزار ایرانی به روزرسانی خواهد شد.  بیش از ۷۰۰ فروشگاه محصولات نوشت‎افزار ایرانی اسلامی را به صورت عمومی و ۲۰ فروشگاه در مراکز استان‎ها نیز به صورت تخصصی نوشت‎افزار ایرانی را عرضه می‎کنند.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به نحوه تهیه مواد اولیه و قیمت تمام شده نوشت‎افزار ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: درباره مواد اولیه با دوچالش افزایش قیمت و مشکل تامین مواد اولیه روبه‎رو هستیم. کاغذ تحریر، وارداتی است و یکی از مطالبات جدی ما این است که چرا کارخانه تولید کاغذ تحریر در داخل نداریم.

وی افزود: کارخانه‎های فعلی، مقوا و … تولید می‎کنند و به علت قدیمی بودن دستگاه‎ها امکان تولید کاغذ سفید تحریر ندارند.

یقینی با اشاره به اینکه سال گذشته با آنکه دلار ۱۲ هزار تومان بود، قیمت کاغذ از دلار پیشی گرفته و قیمت یک بند کاغذ تحریر معمولی به ۵۰۰ هزار تومان رسیده بود، گفت: امسال دلار گران شده اما قیمت کاغذ تحریر به مرور تعدیل شد و کاهش قیمت داشت تا جایی که قیمت یک بند آن به ۳۸۰ هزار تومان رسید.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ادامه داد: بنابراین امسال در اجناسی مانند دفتر و کلاسور کاهش قیمت داشتیم؛ اما در باقی محصولات مانند پاک کن و تراش افزایش قیمت داریم که البته آن هم حداقلی است و بعضا با همان قیمت سال گذشته عرضه می‎شود و یک سود سر به سری دارد.

وی افزود: نهایتا در برخی اقلام ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته‎ایم؛ در حالی که قیمت نوشت‎افزار خارجی دوبرابر شده است.

یقینی با اشاره به مزیت‎های خوب نوشت‎افزار ایرانی از حیث کیفیت و قیمت گفت: نوشت‎افزار ایرانی از همه ابعاد مزیت دارد. در دو سه سال اخیر، اختلاف قیمت نوشت‎افزار ایرانی و خارجی بسیار زیاد شده است. از سوی دیگر میزان رضایت از نوشت‎افزار ایرانی هم ۸۰ درصد است و این نکته مثبتی برای صنعت نوشت‎افزار محسوب می‎شود.

منبع: ایسنا

دکمه بازگشت به بالا