کانالهای سرگرمی از شبکه شاد حذف میشود
پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته وزیر آموزش و پرورش، افرادی برخی کانالهای سرگرمی را ایجاد کرده بودند که به محض شناسایی تعطیل شد؛ زیرا کارکرد اصلی شاد، آموزش است.
محسن حاجی میرزایی در حاشیه آیین تجلیل از دانشآموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در پاسخ به اینکه آیا افزایش پژوهشسراهای دانشآموزی را در دستور کار دارید؟ اظهار کرد: ما در نگاه اول در صدد هستیم که در تمام مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور پژوهشگاه داشته باشیم و هدف آرمانی ما این است که هر مدرسه ما یک مدرسه پژوهنده و کارکرد اصلی مدرسه، پژوهش باشد که در جهت این هدف برنامهریزی شده و آن را توسعه خواهیم داد.
وی افزود: برای توسعه پژوهش در آموزش و پرورش در درجه اول نیازمند آن هستیم که دانشآموزان ما با مفهوم پژوهش آشنا شوند، توانایی لازم برای انجام پژوهش را داشته باشند، بتوانند اطلاعات مورد نیاز را جمعآوری و طبقهبندی کنند و از معلوماتشان به مجهولات پیببرند و آسیبشناسی کنند. این مورد جزو قابلیتهایی است که در برنامهریزی درسی ما منظور شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکردی را در سال جاری به صورت آزمایشی پیگیری میکنیم که رویکرد مساله محور در برنامهریزی درسی برخی پایههای تحصیلی است گفت: امر پژوهش در همه مدارس ما هم در قالب برنامهریزی درسی و هم در قالب فعالیتهای فوق برنامه و همراهی با پژوهشسراها با جدیت دنبال میشود.
وزیر آموزش و پرورش درباره ایجاد برخی کانالهای غیراخلاقی و فسادانگیز در شبکه شاد گفت: فساد که نبوده، به این تعبیر مطرح نکنید. افرادی برخی کانالهای سرگرمی را ایجاد کرده بودند که به محض شناسایی تعطیل شد؛ زیرا کارکرد اصلی شاد، آموزش است و روی شاد کار دیگری نمیکنیم.
حاجی میرزایی ادامه داد: متقاضیان بسیاری وجود دارند که می خواهند روی شاد کار اقتصادی کنند اما فعلا تنها کارکرد شاد را آموزشی میدانیم. تمام کسانی که روی شاد فعال هستند احراز هویت شدهاند و معلمین، مدیران و دانشآموزان هستند و از سالمترین محیطها برای کار و فعالیت آموزشی است.
وی ادامه داد: همانطور که گفته شد ممکن است کسی که یک زمانی به صورت قراردادی با آموزش و پرورش فعالیت داشته به شاد دسترسی داشته و کانالی ایجاد کرده که آن موارد شناسایی شده به سرعت حذف شدهاند و همه کسانی که در شاد هستند قابل اعتماد هستند و احراز هویت شدهاند.