بازگشت ۱۴میلیارد یورو ارز صادراتی

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای تقدیر از صادرکنندگانی که نسبت به ایفای صددرصدی تعهدات ارزی خود اقدام کرده‌اند، از تشکیل شورای سیاست‌گذاری این رویداد در سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد و گفت که صادرکنندگان خوشنام ۱۴.۲میلیارد یورو، تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس آخرین آمار و اطلاعات موجود ۲۰۵۶صادرکننده نسبت به رفع کامل تعهدات ارزی خود در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اقدام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲۱صادرکننده غیرتولیدی (۳۰درصد) و مابقی یعنی ۱۴۳۵صادرکننده از جمله واحدهای تولیدی هستند.

 وی میزان صادرات این دسته از صادرکنندگان را ۱۴.۲میلیارد یورو اعلام کرد که از این میزان، ۷.۵میلیارد یورو مربوط به سال ۹۷ و ۶.۷میلیارد یورو مربوط به سال ۱۳۹۸ است.

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی میزان تعهدات ایفاشده صادرکنندگان خوشنام را ۱۴.۲میلیارد یورو اعلام کرد و ادامه داد: از این مقدار، بیش از ۹۲درصد توسط بنگاه‌های تولیدی انجام شده است.

قمری افزود: براساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۶۲درصد ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگانی که ۱۰۰درصد تعهدات خود را ایفا کرده‌اند، توسط صادرکنندگانی انجام شده که بیشتر از صد‌میلیون یورو صادرات داشته‌اند، ضمن اینکه این گروه از صادرکنندگان شامل ۲۴واحد تولیدی با حدود ۹میلیارد یورو صادرات هستند.

وی همچنین بر سیاست تشویق صادرکنندگانی که نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کرده‌اند، تاکید و بیان کرد: بیش از ۱۳۳۳صادرکننده که صددرصد تعهدات خود را ایفا کرده‌اند، صادراتی کمتر از یک‌میلیون یورو داشته و فقط ۲.۶میلیارد یورو صادرات گروه را به خود اختصاص داده‌اند که لازم است درباره سیاست حمایتی از بنگاه‌های کوچک و متوسط یا بنگاه‌های بزرگ از نظرات کارشناسان استفاده کرد.

دکمه بازگشت به بالا