هم افزایی دستگاه‌های مسئول برای تشدید نظارت ها بر بازار

به دنبال دستور ویژه سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تشدید بازرسی، نظارت و کنترل قیمت ها در بازار به عنوان اولویت کاری سازمان حمایت، جلسه ای با محوریت بررسی چالش ها و دغدغه های نظارتی، کنترلی و مدیریت بازار و تاکید بر ضرورت هم افزایی دستگاه های مسئول برای تشدید نظارت ها برگزار شد.

در جلسه برنامه ریزی این سازمان که با حضور رییس سازمان حمایت و اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران کل ستادی تشکیل شد، مهمترین موضوعات مرتبط با شرایط بهبود فرآیند کنترلی و نظارت بر بازار مورد بررسی قرار گرفت و نقش هر یک از دستگاه‌های نظارتی مطرح و بر هماهنگی و نقش آفرینی پررنگ تر آنها تاکید شد.

در همین خصوص سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به منظور ایجاد تعامل مؤثر و تشریک مساعی و تبیین برنامه ها و فعالیتهای لازم در جلسه هم اندیشی با حضور نمایندگانی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، دادستانی کل کشور، سازمان غذا و دارو، مرکز اصناف و امور بازرگانان، سازمان بسیج اصناف کشور، وزارت جهاد کشاورزی، پلیس امنیت اقتصادی کشور، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و حوزه های مربوطه در وزارت صمت برگزار نمود.

در این جلسه موانع و مشکلات موجود و مناسب سازی بسترهای لازم برای تسهیل در روند بازرسی ها در سطح بازار مورد بررسی قرار گرفته و بر ضرورت اقدام مشترک دستگاههای نظارتی موثر در فرایند تامین و توزیع و برآورد انتظارات عمومی تاکید شد.

همچنین در این جلسه مباحث مربوط به سازماندهی و برنامه ریزی دقیق تامین، تولید و توزیع کالا، جلوگیری از احتکار و گرانفروشی، تاکید بر عرضه به هنگام و توجه به ضروریات نیاز مصرف کنندگان مورد توجه، تاکید و هماهنگی قرار گیرد.

منبع: وزارت صمت

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا