تسهیلات ۱۰۰۰میلیارد تومانی برای زعفران‌کاران

طی توافق سازمان برنامه‌وبودجه و چند بانک، تسهیلات ۱۰۰۰میلیاردی با سود ۱۵درصد در اختیار زعفران‌کاران قرار خواهد گرفت.

امروز سازمان برنامه‌وبودجه میزبان نمایندگانی از حوزه کشاورزی، مجلس و مدیران عامل بانک‌های ملت، کشاورزی و توسعه تعاون بود که برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از زعفران‌کاران گرد هم آمدند.

طبق آنچه که سیدحمید پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان برنامه‌وبودجه، در رابطه با این قرارداد اعلام کرد که مقرر شده است تا به منظور حمایت از زعفران‌کاران و چالش‌هایی که در این رابطه وجود داشته است تسهیلاتی برای اعطا به تولیدکنندگان و صادرکنندگان در این بخش اختصاص پیدا کند.

بر این اساس ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که ۵۰۰میلیارد تومان آن را بانک کشاورزی، ۲۵۰میلیارد تومان بانک ملت و ۲۵۰میلیارد تومان دیگر را بانک توسعه صادرات تامین مالی خواهد کرد.

با توجه به اینکه اکنون نرخ تسهیلات ۱۸درصد است، برای حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران، سازمان برنامه‌وبودجه ۳درصد از این سود را تعهد کرده است و دریافت‌کنندگان تسهیلات با نرخ ۱۵درصد برخواهند گرداند.

مدیران عامل بانک‌هایی که در این مراسم حضور داشتند نیز با حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران، آن را با توجه به شرایط موجود از مزیت‌های نسبی صادراتی دانستند.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا