وعده مالی نوبخت به ورزش ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد که بودجه سال جاری ورزش کشور به صورت کامل محقق خواهد شد و این وعده‌ای است که به مسوولان ورزش کشور داده شده است.

محمدباقر نوبخت در جریان دیدار با مسوولان ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در آستانه رخداد بزرگ المپیک توکیو هستیم و همه زحماتی که مدیران ورزش برای تیم‌ها داشتند جای تقدیر دارد. با وقفه ایجاد شده باید شتاب بیشتری داشت تا ورزشکاران در ٢٠٢١ موفق ظاهر شوند.

وی گفت: برای دست یافتن به افتخار، جز همت و رشادت ورزشکاران نیاز به برنامه‌ریزی داریم که نهادهای ورزشی در حال انجام این مهم هستند. پشتیبانی آن هم بر عهده سازمان برنامه و بودجه است.

معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: با توجه به اولویت، اعتبارات امسال داده خواهد شد. بودجه سال جاری ورزش کشور به صورت کامل محقق خواهد شد و امروز این وعده را به مسوولان ورزش کشور می دهیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این تجهیز ورزش ایران در سال آینده در دستور کار قرار دارد و چه قرار باشد المپیک در سال آینده برگزار شود و چه امکان برگزاری وجود نداشته باشد، باید آمادگی خود را حفظ کنیم.

روی حمایت دولت نسبت به ورزش ملی حساب کنید

معاون رئیس‌جمهوری پیش از این نیز در آیین رونمایی از پنج سردیس مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک در تالار مشاهیر ورزش کشور گفته بود: بنده مسوولیت پشتیبانی مالی کشوری را بر عهده دارم که ملت آن در ۴۰ سال گذشته و سه سال اخیر در مصاف همه‌جانبه با بدخواهان قرار گرفته است و دشمنانش از تمام تلاش خود برای بستن تنفس کشور استفاده کرده‌اند اما ملت ایران هم برابر دشمنان مقاومت کرد که این نماد بزرگی است.

وی ادامه داد: با همه مشکلاتی که دشمن فراهم کرد اما چرخ توسعه همچنان می‌چرخد.روی حمایت دولت نسبت به ورزش ملی حساب کنید. اگر المپیک برگزار شود دولت حمایت خود را از ورزش ادامه می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: روزهای سختی داریم. کشوری که در گذشته ١٢٠ میلیارد دلار درآمد ارزی داشت امروز با چند میلیارد دلار باید اداره شود. این ملت یک بار در عرصه جنگ پیروز شد و امروز باید در جنگ اقتصادی مقاومت کنند. کدام بانک است که آمادگی داشته باشد با ما مبادله کند و نترسد؟

معاون رییس‌جمهوری اظهار کرد: با وجود همه این مشکلات و کاستی‌ها، دولت تلاش می‌کند پرداختی‌ها را بدون وقفه انجام دهد. دیروز ٢ هزار و ٧٠٠میلیارد وام‌های معیشتی و قبل از آن پرداخت حقوق و دستمزد و یارانه سر وقت انجام شد. آنچه نسبت به حمایت دولت از ورزش بیان شد، هوشمندانه است.

وی در پایان و در واکنش به تقاضای وزیر ورزش و جوانان مبنی بر لزوم حمایت از ورزشکاران تا زمان برگزاری مسابقات المپیک که به دلیل شیوع ویروس کرونا با وقفه یکساله روبرو شده است؛ تصریح کرد: حمایت دولت از ورزش کشور هوشمندانه خواهد بود. نیک می‌دانیم که کجا باید سرمایه‌گذاری کنیم. شاید بتوان بدون پیشرفت‌های علمی و اقتصادی زندگی کرد؛ اما بدون پیشرفت‌های فرهنگی که ورزش نمادی از آن است؛ نمی‌توان زیست. لذا روی حمایت دولت از ورزش ملی حساب کنید و مطمئن باشید اگر در ۲۰۲۱ مسابقات المپیک برگزار شود؛ دولت حمایتش را از ورزش و ورزشکاران ادامه خواهد داد. برای اعتلای ورزش و «فرهنگ مقاومت» سرمایه‌گذاری خواهیم کرد؛ بنابراین به حمایت موثر دولت از ورزش مطمئن باشد.

دکمه بازگشت به بالا