اتصال رسمی بیش از ۷۶ هزار مدرسه به شبکه هوشمند مدارس کشور

فاز نخست شبکه هوشمند مدارس کشور با اتصال رسمی بیش از ۷۶ هزار مدرسه فردا به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود.

روزدوشنبه با حضور رئیس‌جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس، فاز نخست شبکه هوشمند مدارس کشور با اتصال بیش از ۷۶ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.

زمانی که دولت یازدهم آغاز به کار کرد، تعداد معدودی از روستاهای کشور دارای ارتباط اینترنتی بودند؛ اما دولت تدبیر و امید با تأکید بر «عدالت ارتباطی» که از مصادیق «عدالت اجتماعی» است گام‌های بلندی در این زمینه برداشت. در همین راستا اتصال تمامی شهرها و اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات و نسل سوم و چهارم تلفن همراه در دستور کار قرار گرفت.

همچنین در راستای تحقق «عدالت آموزشی» و به‌منظور بهره‌مندی تمامی دانش‎آموزان کشور از مزایای آموزش مجازی، ۳۸ هزار و ۳۳۳ مدرسه شهری و ۳۸ هزار و ۶۷ مدرسه روستایی به پوشش شبکه هوشمند مدارس کشور خواهند پیوست.

در همین راستا به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تمام مدارس کشور تا پایان برنامه ششم توسعه باید هوشمندسازی شوند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت در پیگیری و اجرای مطلوب برنامه‌ها، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان همدان در جذب و پوشش دانش‎آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی عملکرد خوبی داشته است.

حاجی بابایی افزود: بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده پوشش دانش آموزی استان همدان بالاتر از میانگین کشوری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت هوشمند سازی مدارس، گفت: بر اساس برنامه ششم تمامی مدارس باید هوشمندسازی شوند.

وی افزود: در استان همدان عزم جدی برای این کار وجود دارد و می‌توان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها زمینه‌های تحقق کامل آن را فراهم کرد.

حاجی بابایی با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش در ارائه آموزش‌های غیر حضوری و نقش شبکه شاد در این زمینه، عنوان کرد: همه بخش‌ها باید برای بهره مندی تمام دانش‎آموزان از آموزش‌های مجازی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، به میدان بیایند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در ارتقا جایگاه استان همدان داشته و شورای آموزش و پرورش همدان از جمله شوراهای برتر در سطح کشور است.

مصطفی آزادبخت افزود: کیفیت جلسات و تصمیم‎گیری‎ها در شورای آموزش و پرورش استان همدان در سطح مطلوبی است و خروجی خوبی داشته است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه استان همدان، گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در ارتقا این جایگاه داشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه امسال بازگشایی مدارس در استان همدان به نحو مطلوبی انجام شد، عنوان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان در اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی خوب عمل کرده است.

آزادبخت با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: هر کس باید به سهم خود در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی نقش‎آفرینی کند.

محمد پورداوود با اشاره راهکارهای عملیاتی سند تحول بنیادین، اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت ۲۵ برنامه تحولی برای اجرای این سند تدارک دیده که در بخش‌های مختلف ساری و جاری شده است.

پورداوود افزود: اجرای این برنامه‌ها نقش مهمی در شتاب بخشی به روند عملیاتی کردن سند تحول بنیادین داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت استان، گفت: این برنامه‌ها متناسب با ضرورت‌های زیست بوم جدید در شرایط کرونایی به نحو مطلوب دنبال می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا