قوانين موجود براي برخورد با احتکار، گرانفروشي و گراني بازدارنده نیست

به گفته رئيس اتاق اصناف تهران در مورد پديده احتکار هميشه در حوزه تجارت و کسب وکار يک عده از افراد فرصت طلب و سودجو هستند که احتکار مي‌کنند و معتقدم که اشد مجازات هم بايد در مورد آنها اعمال شود، اما متأسفانه قوانين ما در برخورد با احتکار، گرانفروشي و گراني بازدارنده نيستند.

قاسم نوده فراهاني، رئيس اتاق اصناف تهران در خصوص کمبود برخي کالاها مانند گوجه فرنگي گفت: معمولاً ۲۰ روز در سال مشکل کمبود گوجه فرنگي را داريم و علتش هم اختلاف زمان برداشت محصول است، اما اين کمبود در حدي نيست که به وضعيت احتکار برسد.

رئيس اتاق اصناف با اذعان به ضعف مديريتي در اکثر بخش هاي اقتصادي بيان کرد: نمونه اين ضعف مديريت، معطل ماندن چندين کاميون گوجه فرنگي صادراتي در مرز عراق و فاسد شدن آنهاست.

نوده فراهاني در خصوص سامانه انبارها يادآور شد: سامانه انبارها هنوز کامل نشده است، اما اگر کامل شود همه موظفند که انبارشان را به سامانه انبارها معرفي کنند.

او در پاسخ به سوالي مبني بر چرايي افزايش قيمت و احتکار روغن گفت: اين موضوعات در حوزه کاري اصناف و خرده فروشان نيست که بنده بخواهم درمورد آن توضيح دهم. بحث توليد و گراني کالا مربوط به يک ارگان و نهاد ديگري است و ما در توليد روغن هيچ نقشي نداريم.

دکمه بازگشت به بالا