ممنوعیت خرید و فروش طلای دست دوم صحت ندارد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد ممنوعیت خرید و فروش طلای دست دوم اصلا صحت ندارد و هیچ منع قانونی در این موضوع وجود ندارد. تنها ما توصیه می‌کنیم بدلیل احتمال انتقال بیماری‌های پوستی و نبود برخی استانداردها از این کار اجتناب کنند، اما اینکه مشکل قانونی داشته باشد، صحت ندارد.

محمد کشتی آرای در مورد آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز بازار جهانی طلا تعطیل بوده، تنها عامل موثر بر بازار نرخ ارز است که با توجه با افت دلار در معاملات امروز نرخ طلا و سکه نیز کاهشی شده است.

وی ادامه داد: اکنون قیمت اونس جهانس ۱۹۰۰ دلار، نرخ هر قطعه سکه تمام با طرح جدید ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام با طرح قدیم نیز ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

کشتی آرای افزود: همچنین نرخ هر قطعه نیم سکه ۸ میلیون تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی نیز ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است. در ضمن نرخ هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد ممنوعیت خرید و فروش طلای دست دوم نیز گفت: این خیر اصلا صحت ندارد و هیچ منع قانونی در این موضوع وجود ندارد. تنها ما توصیه می‌کنیم بدلیل احتمال انتقال بیماری های پوستی و نبود برخی استانداردها از این کار اجتناب کنند، اما اینکه مشکل قانونی داشته باشد، صحت ندارد.

منبع: ایلنا

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا