قاضی‌زاده هاشمی:شرایط مدارس تضمین‌کننده سلامت فرزندانمان نیست

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش، نوشت: شرایط مدارس تضمین‎کننده سلامت فرزندانمان نیست و باید به سمت آموزش غیرحضوری برویم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار غیرحضوری شدن آموزش دانش‌آموزان در شرایط کرونایی شد.

متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای محسن حاجی میرزایی

وزیر محترم آموزش و پرورش

اکنون بیماری کرونا با سرعتی غیر قابل تصور و عملکرد پیچیده بیولوژی توانسته موقعیت ویژه‎ای در ابعاد گوناگون جامعه به وجود آورد. در همین راستا دولتمردان در زمینه آموزش و پرورش دانش‎آموزان به صورت خاص وارد امتحانی بزرگ شدند. در این مقطع حساس، تلاطم در تصمیم‎گیری‎ها باعث شد، دغدغه‌های بی‎شماری از سوی اهالی آموزش و خانواده‎ها مطرح گردد و به همین جهت طی بازدیدهای میدانی و ارزیابی‌های انجام شده، نتایجی حاصل گردید که قابل تعمق می‎باشد.

اگر در فرصتی که از ابتدای همه‎گیری فراهم بود و با دید مدیریت پیشگیرانه مدل‎های حضور دانش‎آموزی و ارزیابی ریسک مورد بررسی قرار می‎گرفت، مسلماً شاهد نگرانی‎های به حق خانواده‎های چندین میلیون دانش‎آموز نبودیم.

تغییر سیاست‎ها در نوع شیوه برگزاری سال جدید تحصیلی، از زمان شروع آن تاکنون، حاکی از عدم تسلط علمی کافی در برنامه‎ریزی برای تبیین بهترین الگوی نظام آموزشی در همه‎گیری کرونا می‎باشد.

در بازدید از مدارس مشخص شد رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی، حتی در مناطق برخوردار پایتخت نیز شرایط مناسبی ندارد و تضمین‎کننده سلامت فرزندانمان نیست. در این خصوص چه کسی باید پاسخگو باشد؟

برای آماده‎سازی مدارس با منابع ویژه، طرحی با عنوان «مهر مدارس» را داشتیم که متأسفانه مدارسی که از آنها بازدید شد، این آماده‎سازی را انجام نداده بودند و قابل پیگیری بوده است.

در راستای مقابله با همه‎گیری و هوشمندسازی مدارس می‎توانستیم در فرصتی مناسب قبل از آغاز سال تحصیلی طرحی را تحت عنوان «هر خانه یک مدرسه هوشمند» طراحی نماییم که نتیجه آن آموزش با کیفیت و سلامت همه جانبه دانش‎آموزان باشد.

در پایان از افزایش آمارها اینگونه استنباط می‎شود، روش صحیح، عدم بازگشایی مدارس بود و در صورت الزام با نظرات کارشناسان امر باید به سمت آموزش غیر حضوری قدم برداریم.

امید است که با استعانت از پروردگار متعال و همکاری‎های مؤثر نهادهای مرتبط با تعلیم و تربیت دانش‎آموزان این مرز و بوم، شاهد ارتقای دانش آنان در کنار تأمین سلامت جسمی و روحی این قشر و خانواده‎هایشان و به تبع آن کل جامعه باشیم.

منبع: مهر

دکمه بازگشت به بالا