اتحاديه فروشندگان مرغ و ماهي تهران: قطعه بندي کردن مرغ ممنوع است

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران اعلام کرد سازمان دامپزشکي و ستاد تنظيم بازار به منظور جلوگيري از گرانفروشي و سو استفاده قطعه بندي کردن مرغ را ممنوع کرده است.

مهدي يوسف خاني، رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران با بيان اين که قيمت مرغ در بازار براي مصرف کننده ۲۰ هزار و۴۰۰تومان است، گفت: بايستي در بازار نرخ مصوب مرغ يعني همين ۲۰هزار و۴۰۰تومان رعايت شود و نبايد مرغ با قيمت هاي بيشتر فروخته شود.

وي ادامه داد: اکنون مرغ تنظيم بازاري به صورت عمده با نرخ ۱۹ هزار و۴۰۰ تومان در ميدان بهمن عرضه مي شود و واحدهاي فروش مرغ نيز بايد از آن مرغ تهيه کنند و مرغ آزاد کشتار، توزيع و فروخته نشود.

رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي تهران اضافه کرد: فروش مرغ بيش از نرخ مصوب مشمول جريمه بازرسان اصناف و تعزيرات خواهد شد.

يوسف خاني در پاسخ به اين که گفته مي شود برخي واحدها براي فروش مرغ بيش از نرخ مصوب اقدام به قطعه بندي آن مي کنند و آيا نظارتي بر اين واحدها صورت مي‌گيرد يا خير، گفت: قطعه بندي کردن مرغ راه گريزي براي گرانفروشي است، زيرا وقتي مرغ از حالت کامل خارج شود از قيمت خود خارج شده و سو استفاده صورت مي گيرد. البته اين اقدام از طرف سازمان دامپزشکي و ستاد تنظيم بازار ممنوع شده و انجام آن تخلف است.

منبع: اتاق اصناف تهران

دکمه بازگشت به بالا