محموله‌ انسولین قلمی این هفته در داروخانه‌ها توزیع می‌شود

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد محموله‌ای از ۶۰۰ هزار انسولین قلمی وارد کشور شده که از هفته‌ جاری توزیع آن در داروخانه‌ها شروع می شود.

حیدر محمدی مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بیان کرد: شرکتی که قبلاً انسولین کشور را تامین می‌کرد، قرار بود انسولین قلمی به میزان قابل توجه تولید کند، اما متاسفانه مدتی به تعهدات خود عمل نکرد و ما به ناچار مجبور شدیم برای جبران این کمبود انسولین که چندین ماه هم درگیرش بودیم اقدام به واردات انسولین به صورت فوریتی کنیم.

وی ادامه داد: محموله‌ای از ۶۰۰ هزار انسولین قلمی وارد کشور شده که از هفته‌ی آینده توزیع آن در داروخانه‌ها شروع می‎شود، در همین زمان که ما نیاز به واردات انسولین داریم متوجه شدیم قیمتی که برای واردات به یک شرکت دانمارکی می‌دادیم یک سوم آن قیمتی است که تأمین کننده پرداخت می‌کند، در نتیجه درخواست کردیم تا قیمت‌ها را مقداری پایین بیاورند.

محمدی افزود: در هر صورت وظیفه‌ تامین دارویی مردم با اولویت تولید داخل است و اگر تولید داخل نباشد به شکل وارداتی اقدام می‌کنیم.

مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: مردم می‌توانند از طریق اپلیکیشن تیتک به بخش داروهای کمیاب مراجعه کنند و انسولین مورد نیاز خود را آنجا پیدا کنند و به نزدیک‌ترین داروخانه که در این اپلیکیشن معرفی شده، جهت دریافت انسولین مراجعه کنند.

وی ادامه داد: همچنین می‌توانند با سامانه ۶۱۹۲۷۶۵۰ و یا سامانه‌ ۱۹۰ تماس بگیرند و از انسولین موجود در داروخانه‌ها  مطلع شوند و حتما برای دریافت انسولین به داروخانه‌ها کارت ملی همراه خود داشته باشند.

محمدی در پایان گفت: ما در بازار کمبود انسولین نداریم، بلکه با کمبود پن انسولین مواجه شدیم و امیدوارم مردم بتوانند از طریق این اپلیکیشن و سامانه‌ها نیاز خود را تامین کنند.

منبع: ایلنا

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا