درمان رایگان کرونا برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، اعلام کرد ارائه خدمات به بیماران کرونایی و غیرکرونایی تحت پوشش تأمین اجتماعی در مراکز درمانی ملکی رایگان است.

روح‎اله سهرابی گفت: سازمان تامین اجتماعی نخستین خریدار خدمت و دومین تولیدکننده درمان کشور است و ارائه خدمات درمانی را با بهره‎گیری از امکانات مراکز درمانی ملکی خود و عقد قرارداد و خریداری خدمات از مراکز درمانی طرف قرارداد انجام می‌دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: در مراکز درمانی متعلق به تامین اجتماعی تمامی خدمات در بخش سرپایی و بستری به صورت رایگان به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ارائه می‌شود و تفاوتی بین بیماران کرونایی و غیرکرونایی وجود ندارد.

سهرابی در خصوص فرانشیز یا پرداختی از جیب بیمار در مراکز درمانی طرف قرارداد خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های بخش سرپایی بر اساس تعرفه مصوب به عهده تامین اجتماعی است و بیمه‎شدگان فقط ۱۰ درصد هزینه‌ها را در بخش بستری و ۳۰ درصد را در بخش سرپایی می‌پردازند.

وی افزود: بیمارستان‌های تامین اجتماعی از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، همراه و هماهنگ با تصمیمات قرارگاه پدافند زیستی و دانشگاه علوم پزشکی به ارائه خدمات و درمان بیماران کرونایی پرداختند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۳۰ تخت از تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی یعنی حدود ۱۵ درصد متعلق به تامین اجتماعی است و به همین نسبت بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان پذیرش و بستری شده‌اند که در این مدت حدود ۱۹۰۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا از خدمات درمانی تامین اجتماعی استفاده کرده‎اند.

سهرابی اظهار کرد: پزشکان، پرستاران و کادر درمانی جان بر کف برای مبارزه با این ویروس و نجات جان هموطنان ۸ ماه است که تلاش شبانه‎روزی دارند و از لحاظ جسمی و روحی بسیار خسته و فرسوده شده‎اند. تقاضا می‌شود بیشتر از گذشته پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و با ساده‎انگاری بیماری، زمینه شیوع گسترده را فراهم نکنند.

منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا