هلال‎احمر: تاکنون یک دوز از واکسن آنفلوانزا هم به دستمان نرسیده است

رئیس جمعیت هلال‎احمر اعلام کرد تاکنون از دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا چیزی به دستمان نرسیده است.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال‎احمر امروز در دیدار با سفیر سابق ایران در قطر با اشاره به خدمات جمعیت هلال‎احمر در دوران کرونا اظهار کرد: ما آمادگی خوبی در بحث کرونا داریم و به عنوان بازوی وزارت بهداشت در ستاد مرکزی کرونا توانستیم ۲۱ میلیون نفر و خودرو را تب‎سنجی و غربالگری کنیم، همچنین در بحث لجستیک جمعیت هلال‌احمر نقش اصلی را داشت و کمک‌های بین‎المللی به کشور در زمان شیوع کرونا از کانال هلال‎احمر انجام شده است.

او با اشاره به اینکه بیش از ۷۱ میلیون نفر در بحث آموزش و ارائه آن در فضای مجازی با موضوع کرونا و مقابله با آن آشنا شدند، گفت: در بحث آمران سلامت هم ۱۳ هزار نفر از اعضای جوان و داوطلب در موضوع کرونا فعالیت کردند، بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار ماسک هم توزیع شد که این طرح از جمله وظایف اجتماعی هلال‎احمر بود.

همتی افزود: ما این آمادگی را داریم که تفاهم‎نامه‌ای اگر بنا باشد با کشور قطر منعقد شود در بحث‌های آموزش و امدادی تجربیات خوبی را منتقل کنیم و اشاره‌ای به جایگاه خوب هلال احمر و عضویت این نهاد در هیات حاکمه فدراسیون کنم که وجهه بین‌المللی خوبی برایمان ایجاد کرده است. در همین راستا هم در بحران‌های بین‎المللی برای کمک کردن همواره پیشگام بوده ایم، حتی با همین شرایط در حادثه لبنان جزو اولین نفرات رفتیم و کمک کردیم.

رئیس جمعیت هلال‎احمر گفت: همواره ارتباط خوبی با کشور قطر داشتیم و تلاشمان ایجاد ارتباط خوب با کشور‌های همسایه است، جمعیت هلال‌احمر هم به سبب همین ارتباطات، در مواقع بحران کمک‌های بین‎المللی را دریافت کرده است، نمونه بارز آن سیل سال ۹۸ بود.

همتی تصریح کرد: در زمان شیوع کرونا، قطر ۴۱۰ هزار فرانک سوئیس به ما کمک کرده است؛ در بحث کرونا از پایان سال تا الان، کمک‌ها و محموله‌های زیادی به کشورمان ایران شد، اما کشور آمریکا همچنان در بحث دارو و کمک‌های پزشکی ما را تحریم کرده است تا جایی که در برخی مواقع نتوانستیم ونتیلاتور با وجود رایزنی‌ها تهیه کنیم و همه نیازمان را از داخل تهیه کردیم.

او با اشاره به واکسن آنفلوانزا عنوان کرد: در خصوص واکسن آنفلوانزا هم از تیر و مرداد تلاش کردیم، اما تا الان به دستمان نرسیده، در واقع از دو میلیون دوز واکسن چیزی به دستمان نرسیده است.

رئیس جمعیت هلال‎احمر با اشاره به مشکلات انتقال وجه از سایر کشور‌ها به ایران گفت: در بخش انتقال وجه و سایر شرایط مربوط به تحویل کالا هم مشکل داریم، انتظار داریم در این مسیر‌ها کمک شود تا ارتباط خوبی با قطر برقرار شود؛ دسترسی از قطر و عمان به سایر کشور‌ها راحت‌تر است و امیدواریم با رایزنی‌ها به تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشورمان هم برسیم.

همتی گفت: ما نیازمند ۹۰۰ خودرو امدادی و عملیاتی هم هستیم که امیدواریم با کمک و رایزنی شما به آن‌ها هم دسترسی پیدا کنیم، جمعیت هلال‎احمر به افرادی همچون شما به عنوان داوطلب هلال احمر افتخار و روی کمک شما حساب می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا