ابطال کد ارزی نهاده‌های دامی در صورت اقدام نکردن به موقع واردکنندگان

ستاد تنظیم بازار درباره نهاده‌های دام و طیور که ارز آن تامین شده است اما واردکنندگان برای ورود کالا اقدام موثری انجام نداده‌اند مقرر کرد تا نسبت به ابطال تخصیص ارز اقدام و کد به واردکنندگان واجد شرایط واگذار شود.

ستاد تنظیم بازار مقرر کرد تا شرکت پشتیبانی امور دام برای ترمیم ذخایر راهبردی گوشت گوساله و مرغ منجمد تا سقف تکالیف مصوب از طریق انعقاد قرارداد پیش خرید با تولیدکنندگان توانمند، در حوزه گوساله پرواری و زنجیره‌های تولید طیور اقدام کند.

بر اساس مصوبه اعلامی، انعقاد قرارداد مشروط به استفاده از ظرفیت غیرفعال مجموعه‌های مذکور با نرخ مصوب اعلامی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مصوبات هیات‌مدیره در قبال تحویل نهاده مورد نیاز از جمله ذرت، کنجاله سویا و جنو به نرخ مصوب و بر اساس ضریب و مقادیر اعلامی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به ازای هر کیلوگرم مرغ و دام پرواری زنده خواهد بود.

این تصمیم به دلیل بالا بودن قیمت تمام‌شده واردات گوشت گوساله منجمد و گوشت مرغ با ارز نیما و حمایت از تولید داخل است.

همچنین در این ستاد درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره تکمیل ذخایر استراتژیک خرید نهاده‌های دام و طیور از جمله جو، ذرت و سویا و فرآورده‌های پروتئینی شامل گوشت مرغ منجمد و گوشت گوساله منجمد از شرکت‌های واردکننده بخش خصوصی در قبال پرداخت وجه کالا به صورت ریالی مطرح و مشروط به تایید هیات‌مدیره شرکت و خرید و فروش در سقف قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار در مورد موافقت قرار گرفت.

منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت

دکمه بازگشت به بالا