آمادگی برای بازگشایی مدارس ابتدایی تهران با اعلام ستاد کرونا

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران جزئیات آموزش‎های کرونایی، ارزشیابی تحصیلی و اجرای طرح خوانا دوره ابتدایی تهران را اعلام کرد.

سعید ربوشه در جمع خبرنگاران درباره روند ارزشیابی‎های نیمسال اول دانش‎آموزان ابتدایی که در تهران غیرحضوری است، گفت: حضور بچه ها را در مدرسه بسیار مهم می‎دانیم. ارتباط عاطفی دانش‎آموزان در مدرسه بسیار مهم است.

وی افزود: شاید در پساکرونا به این نتیجه برسیم اطلاعات کتاب درسی از طریق آموزش مجازی ارائه شود و وقت بچه‎ها را برای روخوانی و جواب سوال نگیریم و بچه‎ها در مدرسه فقط در دیدارها، گفت‎وگو کردن، شنیدن و سایر مهارت‎ها را بیاموزند. اینها به قدری مهم هستند که لحظه شماری می‎کنیم بچه‎ها در مدرسه حاضر شوند و از ارتباط با مربیان خود محروم نمانند.

ربوشه تاکید کرد: مدرسه کارکردهای مهمی دارد و بی‎بدیل است. ارتباط  مجازی نمی‎تواند جای ارتباط چهره به چهره معلم را پر کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در همه شش پایه ابتدایی حضور در کلاس اهمیت دارد و هرزمان ستاد کرونا به ما اجازه داد از حضور در مدارس استقبال می‎کنیم، گفت: حضور بچه‎ها تا اواسط مهر هم ادامه داشت و بعد اعلام شد امکان حضور بچه‎ها فراهم نیست. اکنون هم هرزمان اعلام کنند امکان حضور وجود دارد، پذیرای بچه‎ها در مدرسه هستیم.

ربوشه ادامه داد: امتحان بچه‎ها در دوره ابتدایی فرایندی است و در هر شش پایه سنجش، کیفی توصیفی است و طی دوره آنها انجام می‌شود. اینکه  بچه‎ها فقط بابت آزمون به مدرسه بیایند مدنظر نیست و همه تلاش ما این است که بچه‎ها را تحت استرس آزمون قرار ندهیم. ما آمادگی حضور بچه ها در کلاس درس را داریم که شامل همه موارد ارزیابی، آموزش و غیره می‎شود. منظور و تاکید خانم حکیم‎زاده برای دانش‎آموزان اول و دوم هم حضور در مدرسه بوده است.

وی درباره چگونگی کسب اطمینان از کیفیت آموزش‎ها گفت: همه پایه‎ها از طریق آموزش مجازی تحت آموزش قرار می‎گیرند و معلم با تکالیف و فعالیت‎هایی که به بچه‎ها می‎دهد ارزیابی می‌کند. تاکید ما این است که دانش‎آموز نقش فعالی پیدا کند. معلم‎ها تکالیف مهارت محور را مبتنی بر زندگی دنیای واقعی ارائه می‎دهند.

ربوشه درباره آموزش‎ها در ایام کرونا اظهار کرد: شهر تهران مجری برنامه‎های مدرسه تلویزیونی شبکه آموزش است و ۱۰ ماه است که هر روز بدون وقفه با کمک ۷۰ مدرس تهرانی بخش آموزش دوره ابتدایی را پوشش می‎دهیم. به معلمان تهرانی اعلام کردیم روزی نیم ساعت آموزش تلویزیونی را تماشا کنند. از ساعت ۱۰ و نیم تا ۱۳، ساعت پخش آموزش دوره ابتدایی است. اکنون کیفیت و روند تدریس‎ها از ابتدای کار بسیار بهبود یافته و آموزش‎ها روانتر شده است.

وی با بیان اینکه در تهران اعلام کردیم شبکه شاد برای ما رسمیت دارد گفت: شاد هنوز کامل نیست اما قابلیت‎های بسیاری به آن افزوده شده است. بچه‎هایی که در تهران به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی ندارند شناسایی شده‎اند و مناطق برای آن بچه‎ها درسنامه آماده کرده‎اند و ماهانه و هفتگی تحویل می‎دهند و آموزش را ادامه می‎دهند. در سه منطقه ۱۹،۵ و ۱ بخش‎های روستایی داریم.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا