ترمز رشد ۷ هفته‌ای قیمت نفت کشیده شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه که آخرین روز معاملات هفته جاری پیش از تعطیلات کریسمس بود، افزایش یافت اما تحت تاثیر نگرانیها نسبت به پیامدهای شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا، رشد هفتگی که به مدت ۷ هفته متوالی داشت، متوقف شد.

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در بازار نیویورک ۱۱ سنت افزایش یافت و در ۴۸ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید اما برای کل هفته ۱.۶ درصد کاهش داشت.

بهای نفت برنت در بازار لندن با ۹ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، در ۵۱ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه بسته شد اما برای کل هفته دو درصد درصد کاهش ثبت کرد.هفته معاملات جاری به دلیل تعطیلات کریسمس در روز جمعه کوتاه تر شد.

با وجود آمار رسمی ذخایر نفت آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد و از قیمتها حمایت کرد اما افزایش سریع موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا از شور و اشتیاق خریداران در بازار نفت کاسته است.

پیش از این نفت با خوش بینی معامله گران به عرضه میلیونها دوز واکسنهای کووید ۱۹ در سراسر جهت و تقویت تقاضا برای نفت، به مدت ۷ هفته متوالی رشد قیمت داشت. روند افزایشی قیمت نفت هفته جاری در پی انتشار خبر شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس که ۷۰ درصد قدرت شیوع بیشتری دارد، متوقف شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا