اتحاديه بارفروشان تهران: با تمام توان مقابل گراني ميوه ايستاده‌ايم

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئيس اتحاديه بارفروشان تهران در ارتباط با افزايش قيمت ميوه تصريح کرد: با افزايش قيمت ميوه سبد خريد مردم کوچک‌تر شده است، لذا تمام تلاش خودمان را مي‌کنيم که به مردم کمک کنيم.

مصطفي دارايي نژاد، رئيس اتحاديه بارفروشان ضمن تاییدگراني قيمت ميوه گفت: اين گراني منوط به ميوه نيست و کل اقلام گران شده است.

رئيس اتحاديه بارفروشان يادآور شد: ما تاکنون نگذاشته‌ايم قيمت هندوانه بالا رود و سعي کرده ايم در همان قيمت مصوب در بازار ميوه و تره بار به فروش برسد.

او در خصوص انار گفت: متاسفانه امسال کشاورزان انار شيراز بر روي درخت را کيلويي ۹ تا ۱۰ هزار تومان قيمت گذاشته‌اند و وقتي هزينه‌هاي بسته بندي و کارخانه و سردخانه و کارگر و کرايه حمل را در نظر مي گيريم، قيمت آن به ۱۳ الي ۱۴ هزار تومان مي‌رسد.

وي با اشاره به کاهش قيمت موز، اظهار کرد: در دو هفته اخير واردکننده ها را دعوت کرده ايم و از آن ها به عنوان توزيع کننده خواسته ايم تا قيمت موز شکسته شود و اين اتفاق شب گذشته افتاد و قيمت ها تعديل شد ولي معتقديم همچنان قيمت موز بالاست.

دارايي نژاد افزود: موز اکوادوري ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان و موز هندي از ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان در ميدان فروخته شده است. يک نوع ديگر هم موز براي توليد داخل داريم که براي چابهار است و از ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان فروخته شده است. يک نوع موز هندي نيز داريم که ريز قالب است و قيمت مصوب آن را هم ۲۱ هزار تومان براي غرفه‌ها داده‌ايم.

دارايي نژاد با تاکيد بر اينکه از گراني قيمت ها ناراضي هستيم، تصريح کرد: ما انتظار داريم همه مردم از ميوه ها استفاده کنند اما با افزايش قيمت‌ها سبد خريد مردم کوچک‌تر شده است. ما تمام تلاش خودمان را مي کنيم که به صورت کارشناسي به مردم کمک کنيم از جمله اين‌که امسال با وجود بيماري کرونا عرضه ليمو شيرين را زياد کرده ايم تا قيمت ها بالا نرود.

منبع:‌ اتاق اصناف تهران

دکمه بازگشت به بالا