روزانه ۸۵ هزار گوشي تلفن همراه در کشور به صورت قانوني فعال می‌شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد-نشست ابراهيم درستي نماينده وزير صمت در اتاق اصناف کشور و رئيس اتحاديه صوتي، تصويري و تلفن همراه و لوازم جانبي تهران با حسين يوسفيان مدير سامانه همتا روز پنج شنبه ۱۸/۱۰/۹۹ برگزار شد.

ابراهيم درستي،  رئيس اتحاديه صوتي و تصويري، تلفن همراه و لوازم جانبي تهران در گفت: اين نشست در راستاي پيگيري رفع مشکل تعدادي از گوشي‌هاي تلفن همراه مسافري صورت پذيرفت و با تعامل مناسبي که بین اتحاديه و سامانه همتا وجود دارد، انشاء ا… بتوان در اين شرايط سخت کرونایی که اصناف يک سال درگير آن هستند و متحمل ضرر و زيان‌هاي فراواني شده‌اند، مشکل واحدهاي صنفي و مصرف‌کننده حل شود.

او با تشکر از مسئولان سامانه همتا، افزود: بيش از ۲۰ هزار گوشي تلفن همراه مسافري به صورت غيرقانوني ثبت گرديده است که با تعامل با مسئولان سامانه همتا در جهت رفع مشکلات براي هموطنان و واحدهاي صنفي تنها ۴ هزار از اين تعداد گوشي‌ها که فعال نگرديده بودند، قطع گرديده است.

درستي تاکيد کرد: حدود ۳۴۰۰ عدد از گوشي‌هايي که قطع گرديده به دليل اشتباهاتي که بعضا در گمرک صورت گرفته از جمله ثبت شماره گذرنامه‌هاي تکراري و سواستفاده برخي افراد از امکان ثبت تلفن همراه مسافري دچار مشکل شده‌اند.

عضو هيات رئيسه اتاق اصناف ايران بيان کرد: توسط سامانه شناسايي همتا، سرشاخه‌هاي ثبت غيرقانوني گوشي هاي تلفن همراه که باعث مشکلات عديده‌اي براي واحدهاي صنفي و هموطنان گرديده‌اند، شناسايي و با اين افراد برخورد قانوني خواهد شد.

نايب رئيس اول اتاق اصناف تهران افزود: روزانه حدود ۶۵ الي ۸۵ هزار گوشي در کشور به صورت قانوني فعال می‌شود و اين ميزان اکنون جوابگوي بازار است و کمبودي در عرضه گوشي در بازار نخواهيم داشت.

ابراهيم درستي در پايان تاکيد کرد: از واحدهاي صنفي و مردم درخواست دارم قبل از خريد تلفن همراه از واردات قانوني با استعلام اصالت گوشي از طريق سامانه همتا اطمينان حاصل کنند تا دچار مشکل نشوند.

منبع: اتاق اصناف تهران

دکمه بازگشت به بالا