ربیعی: نقش قوای سه‌گانه در صدا و سیما باید افزایش یابد

پایگاه خبری افق و اقتصاد: سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه در موضوع توهین به رئیس جمهوری جنبه عمومی جرم غلبه دارد و دادستان باید موضوع را پیگیری کند، تاکید کرد که دولت معتقد است نقش سه قوه در صدا و سیما باید افزایش یابد و شورای نظارت بر صدا و سیما از اختیارات بیشتری برخوردار شود.

علی ربیعی امروز در نشست خبری درباره توهین به رئیس جمهوری در یک برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: همواره از برگزاری برنامه های گفت‌و گو محور استقبال کرده‌ایم چون گفت‌و گوهای چالشی می‌تواند باعث روشن شدن ابعاد یک موضوع شود هرچند که لازمه برنامه های گفت‌و گو محور دعوت از همه طرف‌ها و گروه‌های مختلف است.

 وی افزود: دولت نظری در مورد تعلیق یک مجری نداشته و ما سپاسگزار همه کارکنان زحمت‌کش صدا و سیما هستیم.

ربیعی با بیان اینکه بنای ما هرگز شکایت حداکثری نبوده است‌ و مشکل ما این برنامه نیست، خاطرنشان کرد: مشکل ما استانداردهای دوگانه در رسانه ملی است. بحث ما روح برنامه‌هایی است که به نحوی طراحی می‌شود که بیننده را به این نتیجه می‌رساند که آن برنامه نه برای نقد  دولت، بلکه برای اثبات ادعاهای افرادی ساخته شده است که آن ادعاها را علیه دولت مطرح کرده‌اند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری اضافه کرد: معتقدیم نقش سه قوه در صدا و سیما باید افزایش یابد و شورای نظارت بر صدا و سیما از اختیارات بیشتری برخوردار باشد.

ربیعی با بیان اینکه سیاست دولت و معاونت حقوقی رئیس جمهوری شکایت حداقلی است نه حداکثری، گفت: متاسفانه در برخی موارد توهین، تهدید، افترا و نشر اکاذیب به صورت گسترده، حاد و با لطمه شدید به منافع و حقوق عمومی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این موارد جرم به دستگاه قضایی اعلام می‌شود. البته چون غالب این موارد در فضای مجازی رخ می‌دهد و مشمول ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای است، جنبه عمومی جرم غلبه دارد و خود دادستان باید موضوع را تعقیب کند.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد، با درک عمیق جامعه و شرایطی که در آن قرار داریم، همه به هم کمک کنیم تا روح و روان جامعه به سمت یکپارچگی و امید به آینده پیش برود.

قیمت ارز در بودجه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است ارز۱۷ هزار تومانی اثر مثبتی بر اقتصاد خانوار ندارد

وی با بیان اینکه با رای نیاوردن ترامپ اثر روانی تحریم از روی قیمت ارز برداشته شد، گفت: قیمت واقعی ارز این نیست و دولت در بودجه تقدیمی به مجلس بین ۱۱ تا ۱۲ هزارتومان پیش بینی کرده است که این یک علامت بود. اعتقاد داریم نباید کف قیمت ارز را با ۱۷ هزار و پانصدتومان ببندیم و این خود یک علامت است. ممکن است در بخش تولید آثار مثبت داشته باشد ولی در اقتصاد خانوار آثار مثبتی ندارد.

سخنگوی دولت با اشاره به پدیده چسبندگی هزینه‌ها و قیمت ها به افزایش و کاهش نرخ دلار در علم اقتصاد اظهار کرد:  وقتی هزینه‌ها بالا می رود قیمت تمام شده تولید افزایش پیدا می‌کند اما در صورت کاهش هریک از عوامل تولید شیب کاهش قیمت تمام شده کند حرکت می‌کند و به همان نسبت کاهش پیدا نمی کند.

وی یادآور شد: بعضی‌ها می گویند شما ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دادید اما قیمت آن بالا رفت ؟ بله . به موقع نمی شد وارد کنیم تعادل بهم می‌خورد. وقتی ارز را به موقع وارد نمی‌کردید در یک مقطعی قیمت بالا می رفت بعد که می‌توانستید وارد کنید و به موقع در اختیار بگذارید آثار خود را می گذاشت. به هر حال این تنش‌ها وجود داشت که  ناشی از  تحریم‌های ظالمانه بود.

ربیعی اضافه کرد:  کاهش قیمت دلار و اثر آن روی قیمت‌های سایر کالاها که مستقیم یا غیرمستقیم تحت تاثیر نرخ ارز هستند دقیقا از همین سیاست تبعیت می‌کند که قطعا با تاثیر زمانی و ثبات حاکم بر بازار ارز و سیاست‌ها با ثبات پولی بانک مرکزی قطعا کاهش قیمت‌ها اتفاق خواهد افتاد.

سخنگوی دولت گفت: در  مواردی که قیمت‌ها علاوه بر اثرات قیمت ارز آثار روانی تورم هم بر آن وجود داشت،دیدید که بعد از این که اثر قسمت دوم برداشته شد، این کاهش با سرعت بیشتری رخ داد. به عنوان مثال قیمت خودرو خارجی در برخی موارد تا ۵۰ درصد و خودرو داخلی هم تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد.

دکمه بازگشت به بالا