مدارس شاهد شناسنامهدار میشوند
پایگاه خبری افق و اقتصاد- مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به ویژگیهای شناسنامه فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس شاهد که با همت کارشناسان و مدیران مدارس شاهد تهیه و تدوین شده اشاره کرد و گفت که هنر شناسنامه مدارس شاهد این است که کلی است، یعنی دارای انعطافپذیری و قابلیت بومیسازی است و مدیران مدارس شاهد متناسب با شرایط مدرسه و دانشآموزان و اولیای آنها، انتخاب میکنند که چه فعالیتهایی را عملیاتی کنند.
محمدرضا رزاقی در ویدئو کنفرانس کارشناسان و مدیران مدارس شاهد استان کرمانشاه گفت: شناسنامه مدارس شاهد دارای فرایند بهرهبرداری است، بدین معنی که گامهای پنجگانه مدنظر از جمله ۱۰ اصل روان شناختی باید به ترتیب طی شود تا وارد گام ششم یعنی شناسنامه شویم.
وی به فلسفه پایدار و ماندگار ایجاد مدارس شاهد پرداخت و افزود: ما با هیچ کدام از مدارس خاص در رقابت نیستیم زیرا وقتی در مدرسه سخن از رقابت میگوییم بازنده پیدا میشود و ما نمیخواهیم در مدرسه بازنده داشته باشیم.
مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش ما این است هر دانشآموزی که وارد مدرسه شاهد میشود در پایان سال یک قدم، بسته به استعداد و تواناییهای خودش، جلوتر رفته باشد گفت: ما معتقد هستیم همه در مدرسه شاهد برنده هستند، زیرا همه ارکان مدرسه نسبت به نقطه ورودی، یک گام جلوتر رفتهاند.
رزاقی به ویژگیهای شناسنامه فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس شاهد که با همت کارشناسان و مدیران مدارس شاهد تهیه و تدوین شده اشاره کرد و گفت: هنر شناسنامه مدارس شاهد این است که کلی است، یعنی دارای انعطافپذیری و قابلیت بومیسازی است و مدیران مدارس شاهد متناسب با شرایط مدرسه و دانشآموزان و اولیای آنها، انتخاب میکنند که چه فعالیتهایی را عملیاتی کنند.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه حیطه بهداشت روانی که در شناسنامه آمده است یک مفهوم کلی است و مربی و مشاور مدرسه است که انتخاب میکند چگونه و با چه فعالیتهایی، بهداشت روانی دانشآموزان و معلمان را تامین کند.
منبع: روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش