حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سالگی شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که شرط ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال است، سال قبل بسیاری همکاران متقاضی بودند و توصیه شورای عالی آموزش و پرورش هم افزایش سن بود و آن را به ۲۴ سال افزایش دادیم.

محسن حاجی میرزایی در حاشیه گفت‎وگوی هفته وزارت آموزش و پرورش که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه چهار حوزه توسعه مهارت، کودکان بازمانده از تحصیل، رفع محرومیت‎های آموزشی، توسعه تعاونی‎ها و تقویت فرهنگ کار و اشتغال و کارآفرینی عرصه‎های مشترک بین دو وزارتخانه است که در این باره گفت‎وگو کردیم گفت: طی سال گذشته زمینه‎های مختلفی برای همکاری بررسی شده است و امروز به طور خاص درباره توسعه تعاونی‎ها و ارائه همکاری‎ها و کمک‎های وزارت رفاه به حوزه تعاونی‎های وزارت آموزش و پرورش توافق‎نامه‎ای را امضا کردیم.

وی درباره پرداخت حق‎التدریس فرهنگیان و در پاسخ به اینکه اگر مبنای محاسبه حق‎التدریس شاغلان تفاوتی نکرده علت دریافتی کمتر چیست؟ گفـت: درباره ساعت کار همکاران و نحوه پرداخت، قاعده جدیدی وضع نکردیم، بر خلاف اینکه شایعه کردند ۳۵ دقیقه لحاظ  شده است، به هیچ وجه ۳۵ دقیقه‎ای محاسبه نشده و حق‎التدریس‎ها بر اساس گزارشی که ادارات شهرستان‎ها از عملکرد همکاران داده‎اند، محاسبه شده و اگر گزارش‎ها با عملکرد همکاران ما منطبق نیست می‎توانند مراجعه کنند تا بررسی شود.

حاجی میرزایی همچنین درباره گلایه گروه‎های مشمول استخدامی که به دانشگاه فرهنگیان معرفی شده‎اند و باید آزمون اصلح و حدنصاب نمره ۷۰ درصد را کسب کنند، گفت: این امر کاملا با قانون منطبق است و آنها که یک سال دوره آموزشی ببینند باید مهارت لازم را کسب کنند، این یک دوره تفننی نیست و یک دوره جدی است. در پایان هر دوره آموزشی آزمون گرفته می‎شود و چیز جدیدی نیست.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: شرط ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال است، سال قبل بسیاری همکاران متقاضی بودند و توصیه شورای عالی آموزش و پرورش هم افزایش سن بود و آن را به ۲۴ سال افزایش دادیم.

دکمه بازگشت به بالا