فهرست اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن اعلام شد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد که برای هدایت صحیح سرمایه در بخش تولید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن منتشر شده است.

سعید زرندی در کارگروه سرمایه‌گذاری گفت: در سامانه بهین‌یاب بخشی را به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کردیم تا فهرست اولویت‌های صنعتی و معدنی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد جایگزینی واردات به اطلاع ذی‌نفعان برسد.

وی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های ما سوق دادن سرمایه‌گذاران جدید به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و واحدهای راکد است؛ چراکه معتقدیم به جای این که سرمایه‌گذار از صفر کارش را شروع کند بهتر است به طرف احیای یک واحد تعطیل یا نیمه‌تمام برود.

زرندی گفت: با مشارکت با سرمایه‌گذار قدیم و یا توافق با او، هم از هدر رفت سرمایه‌های معطل جلوگیری می‌شود و هم سرعت راه‌اندازی پروژه‌ها شتاب می‌گیرد.

معاون طرح و برنامه افزود: با این سیاست، لیست واحدهای نیمه‌تمام و واحدهای راکد را به اطلاع عموم رساندیم.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که در آینده، بخش تولید با آن مواجه خواهد بود کاهش سرمایه‌گذاری است.

زرندی توضیح داد: در سال‌های اخیر، رشد سرمایه‌گذاری ثابت ناخالص منفی بوده است. این بدان مفهوم است که سرمایه‌گذاری خالص منفی است و به عبارتی میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از استهلاک موجودی سرمایه کمتر بوده است و این امر زنگ خطری برای تولید و اشتغال محسوب می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این راستا به دنبال سرمایه‌گذاری با مقیاس بزرگ و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سهامی عام هستیم.

وی افزود: از برخی چهره‌های خوشنام و صاحب برند دعوت کرده‌ایم تا با حضور آن‌ها شرکت‌های سهامی‌عام تشکیل و با استفاده از بازار سرمایه به جذب نقدینگی از سوی مردم بپردازیم.

برای دریافت اطلاعات فرصت‌های سرمایه‌گذاری، به سامانه بهین‌یاب، بخش فرصت‌ها، مراجعه کنید.

منبع: وزارت صمت

دکمه بازگشت به بالا