نحوه دسترسی پزشکان به سامانه نسخه‎نویسی الکترونیکی اعلام شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی، ‏‏سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد است و تمامی پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir  و دریافت نام کاربری، برای نسخه‎نویسی الکترونیک اقدام کنند.

پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قراردادی که به تهیه سامانه‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک مبادرت کرده‎اند و از سامانه‌های تحت مالکیت سازمان (ep.tamin.ir, darman.tamin.ir) استفاده نمی‌کنند، می‌توانند با استفاده از سامانه‌های در اختیار خود و از طریق پیاده‌سازی نرم‌افزارهای واسط API))، نسبت به نسخه‌نویسی و پذیرش الکترونیک نسخ اقدام کنند.

شهرام غفاری مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی در این خصوص می‎گوید: پزشکان و موسسات طرف قرارداد پس از احراز هویت فرد و استعلام برخورداری بیماران از استحقاق درمان، از روش‌های اعلامی سازمان، برای نسخه‌نویسی و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی‌ در بستر الکترونیک اقدام کنند.

وی می‎افزاید: همچنین پزشکان و موسسات طرف قرارداد می‎توانند در صورت قطع بودن سیستم مکانیزه، با استفاده از سرنسخه مخصوص مطب‏ پزشک و یا سرنسخه متعلق به موسسه درمانی به جای برگ دفترچه درمانی بیمار اقدام کنند.

غفاری اضافه می کند: روش‌های استعلام استحقاق درمان (پوشش بیمه درمان) برای «بیماران خاص» نیز همانند سایر بیمه‌شدگان است با این تفاوت که این بیماران در کد پیگیری و استعلام برخورداری از خدمات درمانی با پسوند «خاص» مشخص می‌شوند.

بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان تامین اجتماعی در خصوص حذف دفترچه‎های درمانی بیمه‎شدگان، ارائه خدمات درمانی در بخش بستری در مواردی که «نوزاد» فاقد کدملی باشد تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کدملی به نوزاد (حداکثر تا یک ماه پس از تولد) از طریق کدملی مادر امکان‌پذیر است.

همچنین ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران اورژانسی منوط به دریافت استحقاق درمان نیست و در حین درمان این فرایند انجام می‌شود.

منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی

دکمه بازگشت به بالا