نتیجه نبود نظارت تخلف شرکت‌هاي خدمات پس از فروش است

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته رئيس اتحاديه صوتي و تصويري، تلفن همراه و لوازم جانبي تهران نبود نظارت کافي و تخلف تعدادي از اين شرکت‌ها و خارج کردن گوشي ها از گارانتي با عنوان غير واقعي آب خوردگي يا زمين خوردگي گوشي‌ها است که نيازمند برخورد جدي در نحوه فعاليت و بررسي مجدد در شرايط صدور مجوز اين شرکت ها است.

ابراهیم درستی،رئيس اتحاديه صوتي و تصويري، تلفن همراه و لوازم جانبي تهران با اشاره به تخلفات ثبت سفارش توسط برخي واردکنندگان گوشي تلفن همراه که از تاريخ ۲۰/۰۳/۹۹ اتفاق افتاده است، گفت: دستگاه هاي ذيربط از جمله بانک مرکزي دراوضاع اقتصادي خاص اقتصادي کشور که در حوزه‌هاي مختلفت تخصيص ارز دچار کمبود‌هايي هستيم، به برخي واردکنندگان گوشي تلفن همراه خارج از ضابطه ارز تخصيص داده که لازم است دستگاه‌هاي نظارتي همچون سازمان بازرسي کل کشور نسبت به اين موضوع ورود کنند.

او همچنين درمورد نبود نظارت کافي در صدور مجوز به شرکت‌هاي خدمات پس از فروش گفت: متاسفانه برخي شکايات از سوي مصرف کنندگان حاکي از نبود نظارت کافي و تخلف تعدادي از اين شرکت ها و خارج نمودن گوشي ها از گارانتي با عنوان غير واقعي آب خوردگي يا زمين خوردگي گوشي‌ها است و نيازمند برخورد جدي در نحوه فعاليت و بررسي مجدد در شرايط صدور مجوز اين شرکت ها مي‌باشد.

او با بيان اين‌که واحدهاي صنفي فروشندگان تلفن همراه حامي مصرف کننده هستند اظهار کرد: اکنون رکود شديدي در بازار تلفن همراه وجود دارد و به دليل نوسانات دلار، خريد و فروش زيادي انجام نمي‌شود. نوسان بازار ارز باعث متضرر شدن فروشندگان گوشي تلفن همراه و مصرف کنندگان مي‌شود و فروشندگان خواستار ثبات در بازار هستند.

منبع: اتاق اصناف تهران

دکمه بازگشت به بالا