دستورالعمل خدمات فوق‌برنامه در مدارس دولتی ابلاغ شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- دستورالعمل اجرایی ارائه خدمات آموزشی و تربیتی فوق‌برنامه در مدارس دولتی به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شد.

دستورالعمل اجرایی ارائه خدمات آموزشی و تربیتی فوق‌برنامه در مدارس دولتی، در راستای اجرای فعالیت ۸-۵ بازنگری و اصلاح دستورالعمل اجرایی نحوه ارائه خدمات آموزشی و پرورشی فوق‌برنامه، ذیل برنامه شماره ۶ بازنگری مقررات و آیین‌نامه‌ها (با تأکید بر آیین‌نامه اجرایی مدارس) با رویکرد کاهش تمرکز و افزایش اختیارات ارکان مدرسه برای برنامه‌ریزی و ارائه خدمات فرهنگی، هنری، اجتماعی، آموزشی و ورزشی تا پایان سال دوم برنامه ششم توسعه از زیر نظام راهبری و مدیریت تربیتی برنامه ابلاغی سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد.

در این دستورالعمل تاکید شده است: در راستای تحقق هدف عملیاتی ۱۶ سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تنوع بخشی در ارائه خدمات آموزشی و فرصت‌های تربیتی متناسب با مصالح جامعه، نیازها و علایق دانش آموزان در راستای شکوفایی استعدادهای آنها این دستورالعمل در مدارس ابلاغ می‌شود.

براساس ماده چهار آیین نامه مذکور، خدمات آموزشی فوق برنامه شامل دروس جبرانی، تکمیلی، تقویتی، آموزشی و خدمات پرورشی شامل فعالیت‌های علمی-فرهنگی، تربیتی، هنری، ورزشی، بهداشتی و فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان است.

منبع: مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

دکمه بازگشت به بالا