ستاد تنظیم بازار: حلب مورد نیاز کارخانه های روغن تأمین شده است

پایگاه خبری افق و اقتصاد- دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه سهمیه ورق برای کارخانه های روغن در نظر گرفته شده است، اعلام کرد کل نیاز حلب روغن تأمین شده و در اختیار کارخانه ها قرار خواهد گرفت.

عباس قبادی با بیان اینکه برای تامین روغن خام مورد نیاز واحدهای تولیدی مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: بالغ بر ۴۵۰ هزار تن روغن خام در گمرکات کشور موجود است که برای چهار ماه آینده کفایت می کند.

وی افزود: سال‌های گذشته کارخانه های روغن حدود ۱۵ روز تعطیلی عید داشتند که امسال مقرر شد تعطیلی ها به حداکثر سه روز کاهش یابد و کارخانه ها با سه شیفت کار کنند تا کسری روغن در بازار جبران شود.

معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صنعت اضافه کرد: براساس جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گزارشی از روند قیمت‌ها در بازار ارایه کرد که بر اساس آن در هفته گذشته در سه یا چهار قلم کالا افزایش قیمت رقم خورد و در بقیه کالاها ثبات نسبی حاکم بود و در حوزه کالاهای اساسی نیز شرایط خوبی وجود دارد.

روند ورودی کالا به کشور باثبات

قبادی با بیان اینکه گزارشی از روند ورودی کالا به مجموعه بنادر و گمرکات کشور نیز در این جلسه داده شد، گفت: روند ورودی کالا به کشور باثبات و مناسب است، رقم های قابل توجهی کالا در بنادر و گمرکات کشور در حال ترخیص است.

وی تصریح کرد: ورودی کالا به کشور نسبت به هفته گذشته بالغ بر ۴۵۰ هزار تن بوده که عدد خوبی است.

منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا