۸۲ درصد اصناف، اصول و قوانین بهداشتی را رعایت می‌کنند

پایگاه خبری افق و اقتصاد- آخرین آمارها نشان می‌دهد که ۸۲ درصد اصناف کشور پایبند اصول و قوانین هستند و تنها درصد بسیار محدودی از اصناف دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

محمدباقر مجتبایی، دبیرکل اتاق اصناف ایران، تصریح کرد: همه ظرفیت‌های بازرسی اصناف را به کار گرفته‌ایم تا اجرای دستورالعمل ها برای صنوف در سراسر کشور به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‎ها در برخی از شهرها ۵۰ تا ۶۰ درصد بود که برخوردهای قاطع با آن‌ها در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در ۲۷ روز گذشته با همکاری وزارت بهداشت، وزارت صنعت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی تعداد ۳۶۷ هزار بازرسی از واحدهای صنفی سطح کشور انجام شده است.

مجتبایی اظهار کرد: متاسفانه طولانی شدن مدت شیوع بیماری کرونا، پشتیبانی نکردن از اصناف آن طور که انتظار می‌رفت و موضوع اجاره‌های واحدهای صنفی، باعث شده تا برخی اصناف دستورالعمل را رعایت نکنند.

وی افزود: به موجب ماده ۲۸ قانون تا به امروز بیش از سه هزار واحد از صنوفی که از قبل تذکر گرفته بودند پلمپ شده‌اند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: واحدهای صنفی با همکاری اتاق‌های اصناف شهرها، این مسئولیت اجتماعی را یقینا به درستی انجام خواهند داد و از تمام مردم خواهش می‌کنیم کمک کنند تا موج چهارم کرونا را پشت سر بگذاریم.

از اسفند سال ۹۸ در ایران شیوع ویروس کرونا آغاز شد و پس از آن بخش‎های مختلف کشور تعطیل یا فعالیت‎های آنها محدود شد، بر همین اساس در نیمه دوم فروردین با اوج گرفتن موج چهارم ابتلا به این ویروس باردیگر محدودیت‎هایی برای اصناف ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا