رئیس اتاق اصناف تهران: ستاد تنظیم بازار مسئول فروش میوه نیست

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر مدیریت صحیح ستاد تنظیم بازار در جلوگیری از سواستفاده سودجویان در بازار شب عید، گفت: میوه‌های دپوشده در انبارها و سردخانه‌ها ربطی به اقدام‌های تنظیم بازار میوه ندارد.

قاسم نوده‌فراهانی درباره دپو برخی میوه‌ها، وجود میوه مازاد بر نیاز بازار در سردخانه‌ها و انبارها، اظهار کرد: وزارت صنعت مسئولیت فروش میوه تولید شده را ندارد و موضوعی که به ستاد تنظیم بازار در این باره مربوط است، خرید و تامین برخی اقلام، از جمله میوه‌ برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت‌هاست.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه برای تنظیم بازار میوه شب عید، ستاد تنظیم بازار مانند سنوات قبل اقدام به خریداری میوه کرد، افزود: این نهاد بر اساس آمار و رصد بازار کشور، حدود ۲۰هزار تُن پرتقال را برای تنظیم بازار میوه شب عید خریداری کرد که چهار هزار تُن آن برای استان تهران درنظر گرفته شده بود.

او افزود: بنابراین اگر این حجم از میوه در انبارها و سردخانه ها دپو شده است، ربطی به وزارت صنعت و تنظیم بازار میوه شب عید ندارد.

او با تاکید بر اینکه میوه موجود در سردخانه‌ها، از باغداران خریداری شده است، خاطرنشان کرد: مقصر این اتفاق خریدارانی هستند که میوه را در انبارها و سردخانه‌ها دپو کردند و حاضر نبودند در زمانی که تقاضا در بازار وجود داشت، میوه را با قیمت مناسب و پایین عرضه کنند و حالا که تقاضا این اقلام کاهش پیدا کرده است، با تهدید فساد میوه روبه‌رو شدند.

رئیس اتاق اصناف تصریح کرد: سال گذشته شاهد افزایش قیمت غیرمنطقی میوه در بازار بودیم و اگر این افراد میوه را در همان زمان با قیمت پایین به بازار عرضه کرده بودند و به سود متعارف و منطقی راضی بودند، این اتفاق نمی‌افتاد.

نوده‌فراهانی با تاکید بر اینکه دپو میوه در سردخانه‌ها با تنظیم بازار میوه شب عید مربوط نیست، اظهار کرد: این دو موضوع کاملا جدا از یکدیگر هستند و ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از سواستفاده سودجویان و دلالان با تامین برخی کالاها و اقلام، وظیفه دارد تا این اقلام را با قیمت مناسب به بازار عرضه کند که این هدف در ایام عید حاصل شد و شاهد عرضه میوه‌های شب عید به میزان کافی و با قیمت مناسب در بازار بودیم.

پیش از ایام عید سعید صارمی، معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که ۴۰هزار تن میوه و مرکبات از باغداران خریداری شده تا برای عید نوروز به وفور در بازار توزیع شود و مردم در تهیه آن با مشکلی روبه‌رو نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا