یک تُن و ۲۲۶ کیلوگرم مواد مخدر طی ۲ روز در تهران کشف شد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: در راستای اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی، پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری پلیس پیشگیری طی دو روز گذشته موفق به کشف یک تن و ۲۲۶ کیلوگرم مواد مخدر در پایتخت شد.

سردار حسین رحیمی، امروز در حاشیه اجرای یازدهمین طرح ظفر (اولین طرح سال ۱۴۰۰) در ستاد فاتب به خبرنگاران اظهار داشت: طی عملیات مذکور ۴ باند منهدم، ۳۵ قاچاقچی عمده دستگیر و ۳۸ دستگاه شامل ماشین سنگین، خودرو و موتور سیکلت توقیف شد.

به گفته وی، ۳۸ نفر از اراذل اوباش که اقدام به زورگیری، سرقت، فروش مواد مخدر، خفت‌گیری، چاقوکشی و تعرض و مزاحمت نوامیس را در کارنامه خود دارند بازداشت شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: تعدادی از مناطق آلوده مثل فرحزاد، اتابک، مولوی، شوش و هرندی نیز پاکسازی شدند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ۳ باب منزل که مرکز فروش مواد مخدر بودند نیز پلمب شد، اعلام‌کرد: ارزش ریالی مواد کشف شده به ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد.

انهدام باند فروش ماده مخدر گل در فضای مجازی

وی ابراز کرد: یکی از باندهای متلاشی شده، در فضای مجازی اقدام به فروش مواد بویژه گل می‌کرد، که در این عملیات ۱۲ کیلوگرم گل از آن‌ها کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص باند بعدی توضیح داد: باند بزرگ دیگر، باند ۴۳۷ کیلوگرمی شیشه بود که مواد صنعتی را از مرز شرقی کشور وارد کردند؛ و در تمام مراحل تحت کنترل پلیس بودند تا عوامل آن‌ها در تهران شناسایی و دستگیر شوند.

مقام ارشد انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: باند دیگری که به سمت استان‌های جنوبی کشور با ماشین سنگین و محموله طبیعی اعم از سنگ، حرکت کرده بود، در بازگشت به تهران، همراه ۵۷۰ کیلوگرم تریاک و ۵۷ کیلوگرم گل دستگیر شد.

وی تاکید کرد: این طرح‌ها در راستای ارتقا امنیت مردم و برخورد جدی با قاچاقچیان ادامه خواهد داشت.

لغو طرح ترافیک و اقزایش بار ترافیکی پایتخت

رئیس پلیس پایتخت علت لغو طرح ترافیک و لغو محدودیت‌های تردد شبانه در سه شب احیا را صیانت از سلامت شهروندان و کمک به سبک شدن بار حمل و نقل عمومی دانست و گفت: بی‌شک زحمات پلیس مضاعف خواهد شد اما ما خدمت‌گذار مردم هستیم و به وظایف خود عمل می‌کنیم.

وی یادآور شد: قطعاً ترافیک بویژه در هسته شهر در ساعات بعدازظهر بیشتر خواهد شد، اما تدابیر لازم برای تخلیه بار ترافیکی اندیشیده شده است.

افزایش ۱۵ درصدی مراکز رای‌گیری در انتخابات ۱۴۰۰

سردار رحیمی با اعلام اینکه تا این لحظه اتفاقی در حواشی انتخابات رخ نداده است، اظهار داشت: پلیس از هم اکنون برای تامین انتخابات آماده شده است و تهران جزو استان‌های نادری است که ۴ انتخابات را هم‌زمان برگزار خواهد کرد.

به گفته وی، در راستای صیانت از سلامت مردم و کوتاه‌تر شدن صف‌های رای، تعداد مراکز رای‌گیری ۱۵ درصد افزایش یافته است.

پلیس حامی مال‌باختگان است

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به تجمعات اخیر مال‌باختگان تهران بیان داشت: رفتار پلیس، رفتاری دوستانه است و مال‌باختگان بدانند ما همراه و حامی آن‌ها هستیم؛ اما انتظار داریم تجمع‌ها با مجوز قانونی صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: در بسیاری از موارد که تجمات بدون مجوز قانونی است نیز ما با مردم همراه هستیم و اتفاق می‌افتد خودمان مسئولان را برای پاسخگویی به آن‌ها بر صحنه بیاوریم.

مردم کرونا را جدی بگیرند

سردار رحیمی با اشاره به پیک چهارم شیوع ویروس کرونا در تهران، تاکید کرد: شاهد تعطیلی اصناف و مراکز تجاری هستیم اما از شهروندان نیز انتظار است در بوستان‌ها و … تجمع نکنند و با پلیس همکاری داشته باشند؛ ما قصد نداریم برخورد سلبی داشته باشیم.

دکمه بازگشت به بالا