جهانگیری: جهش قابل توجهی در زمینه تامین و خرید واکسن خارجی رخ داده است

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون اول رئیس‌جمهوری تاکید کرد که جهش قابل توجهی در زمینه تامین و خرید واکسن خارجی رخ داده است.

اسحاق جهانگیری همزمان با هفته هلال احمر در مراسم افتتاح و رونمایی از خانه های هلال با بیان اینکه بخشی از بار انجام واکسیناسیون در کشور بر دوش جمعیت هلال احمر است، تصریح کرد: میزان واکسن وارداتی نشان می دهد که در زمینه تامین و خرید واکسن خارجی جهشی رخ داده است و در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بحث و صریحاً تصمیم گیری شد که با وجود تنگناهای ارزی دولت تامین واکسن یک اولویت باشد و در همین راستا یک میلیارد دلار ارز برای تامین واکسن کشور اختصاص داده شد.

جهانگیری همچنین بحران کم آبی را یکی دیگر از دغدغه های کشور عنوان و تاکید کرد: ایران در منطقه ای خشک و با فشار جدی از نظر منابع آبی قرار دارد که در سخنرانی های قبلی خود به آن تاکید کرده ام نباید اجازه دهیم برخی چالش ها تبدیل به ابر چالش و برخی بیماری ها تبدیل به بیماری مزمن در کشور شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در دهه های گذشته راهکارهای مناسب برای حل مسئله کم آبی در کشور اتخاذ نشده است، ادامه داد: ایران همواره با مسئله آب روبرو است و سال جاری نیز میزان بارش ها به شدت کاهش یافت و با خشکسالی جدی روبرو هستیم که از الان آثار خود را در همه مسائل اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی نشان خواهد داد.

وی بر ضرورت همبستگی جامعه برای مقابله با خشکسالی در کشور تاکید کرد و گفت: خشکسالی یکی از مهمترین مسایل در کشور است و ممکن است برخی از مردم فکر کنند که آب مورد نیاز آنها ازسوی سایر مناطق کشور برداشت می شود و به همین منظور در فشار قرار گرفته اند که باید صاحب نظران، تریبون داران و نخبگان کشور در چنین مقطعی کمک نمایند همبستگی مردم آسیب نبیند و مردم نسبت به یکدیگر بدبین نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا