تمدید مهلت ثبت‌نام برای نقل‌وانتقال فرهنگیان تا ۵ خرداد

مهلت ثبت‎نام متقاضیان نقل و انتقال فرهنگیان تا چهارشنبه این هفته، (پنجم خرداد جاری) تمدید شد.

مرکز برنامه‎ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقل و انتقال فرهنگیان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اعلام کرد که مهلت ثبت‎نام متقاضیان در سامانه پروفایل تا تاریخ پنجم خرداد ۱۴۰۰ تمدید شده است.

همچنین به مدیران کل استان‎ها تاکید شده است که با توجه به دسترسی ایجاد شده، ترتیبی اتخاذ کنند تا کارشناسان امور اداری مناطق نسبت به ثبت‎نام افرادی که در فرایند ثبت اطلاعات انتقال در سامانه مربوط با پیغام خطا مواجه می‎شوند، مساعدت و همکاری کنند. بدیهی است جدول زمان‎بندی نقل و انتقالات با همین فاصله زمانی تغییر خواهد کرد.

از جمله ضوابط و مقررات انتقال دائم برون استانی می توان به نداشتن تعهد خدمت به منطقه مبدأ لازمه انتقال دائم اشاره کرد. بر این اساس فارغ‎التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی (به میزان دو برابر مدت تحصیل) و مستخدمان ماده ۲۸ (به مدت ۱۰ سال) و سایر کارکنان که تعهدی مبنی بر خدمت در مناطق مورد تعهد داده‎اند، مجاز به ارائه درخواست و تکمیل فرم امتیازبندی نیستند.

البته سنوات انتقال متقاضیانی که در سال‎های گذشته به صورت موقت منتقل شده‎اند، جزو مدت خدمت تعهد برای آموزش و پرورش منطقه مبدأ محسوب نمی‎شود. همچنین مدت سوابق خدمت به صورت حق‎التدریس، نهضت سواد آموزی، ماموریت به سایر دستگاه‎ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین و … به عنوان سنوات ایفای تعهد یا سوابق مورد نیاز برای انتقال محسوب نخواهد شد.

از جمله ضوابط و مقررات انتقال موقت برون استانی نیز دارا بودن حداقل دو سال سابقه خدمت آموزشی تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمان رسمی، رسمی آزمایشی و پیمانی است.

همچنین انتقال دائم به کلان شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، قم، کرج و مشهد ممنوع بوده و صرفا درخواست ماموریت (انتقال موقت) متقاضیان قابل بررسی است.

دکمه بازگشت به بالا