مفتی ممتاز لبنان: اسرائیل زیر پای ایران له شد

پایگاه خبری تحلیلی افق و اقتصاد _ مفتی جعفری ممتاز لبنان با اشاره به اینکه ایران افتخار و عزت ملت‌ها و کشورهای منطقه است تاکید کرد عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد دشمن صهیونیستی ثابت کرد اسرائیل یک «ببر کاغذی» بوده و آمریکا و اروپا و سازشکاران عرب هم نمی‌توانند از آن محافظت کنند.

به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد : شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری ممتاز لبنان در سخنانی در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ضد مواضع صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که اسرائیل  امروز زیر پای ایران است و واقعیت راهبردی کنونی این است که کرامت ملت ها و کشورهای خاورمیانه از جمله فلسطین، فقط و فقط از تهران آغاز می‌شود.

این مفتی برجسته لبنانی در بیانیه‌ای تاکید کرد: به عنوان یک کلید ثابت برای «خاورمیانه جدید» می‌گویم که ایران فقط در چند دقیقه ثابت کرد رژیم صهیونیستی تنها یک «ببر کاغذی» است و ارتش آمریکا و ارتش‌های اروپایی که حامی دائمی رژیم اشغالگر هستند بدترین شکست تاریخی خود را تجربه کردند. دیدیم که دولت تروریستی آمریکا و اکثر پایتخت‌های اروپایی و برخی رژیم‌های مرتجع عربی که با سامانه‌های پدافندی خود برای دفاع از تل‌آویو در برابر پهپادها و موشک‌های ایرانی به میدان آمده بودند همانند اجسادی پوسیده و متعفن به نظر می‌رسیدند.

وی افزود: امروز ایران تنها مرکز قدرت خاورمیانه جدید است و اسرائیل و امنیت آن با وجود همه حمایت‌های آمریکا و اروپا زیر پاهای ایران له می‌شود و موشک‌های ایرانی نشان داد که قلعه‌های اسرائیل و هم‌پیمانانش، مقوایی و پوشالی هستند. از لحظه آغاز حمله ایران، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و همه سران سیاسی و نظامی این رژیم خوار و خفیف شدند. این عملیات ایران یادآور داستان حضرت علی (ع) و قلعه خیبر بود.

شیخ قبلان ادامه داد: دیدیم که واشنگتن و اروپا و شبکه تروریستی ناتو گفتند که در هیچ واکنشی به عملیات موشکی ایران مشارکت نخواهند کرد و درحالی که اسرائیل در ترس و وحشت فرو رفته، واشنگتن و اروپا و برخی پایتخت‌های عربی و اسلامی تنها می‌توانند برای آن گریه کنند. عملیات بزرگ ایران ضد اشغالگران همچنین ضعف آمریکا و نزدیک بودن زمان نابودی اسرائیل را نشان داد.

این مفتی برجسته لبنانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که مرکز قدرت در خاورمیانه به گوشه موشک‌های ایران گره خورده باشد و ایران با این حمله تاریخی، چهره خاورمیانه را تغییر داده و خود را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد. مهمترین چیز امروز آن است که اسرائیل  زیر پای ایران قرار گرفت و پروژه عادی‌سازی مدفون شد و این عملیات ایران، اسرائیلِ تروریست را به جهنم می‌فرستد.

وی در ادامه خطاب به سازشکاران گفت: شما دو گزینه بیشتر ندارید، یا اینکه همانند ایران سرافرازی را انتخاب کنید یا اینکه در ورطه ذلت و حقارت سازش با اشغالگران غرق شوید. بدانید که واشنگتنِ تروریست نمی‌تواند تضمینی برای شما ایجاد کند. حقیقت امروز این است که واشنگتن، تل‌آویو، اروپا و همه شرکای آنها باید جام شکست و ذلت را سر بکشند.

 حملات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی نیمه شب گذشته صورت گرفت.

این عملیات با نام «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به همراه ۶ نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

در این عملیات، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شده و در موج های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به سمت اهداف شلیک شدند.

تصاویر اصابت پی در پی و دقیق موشک‌های بالستیک به اهداف خود و اذعان رسانه‌های اسرائیلی به انهدام پایگاه هوایی این رژیم در صحرای نقب بیانگر توانمندی تجهیزاتی و تاکتیکی ایران و ناتوانی سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با آنان است .

خبرنگار : امیر رضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا