جذب ۱۶۵۰ مراقب بهداشت برای مدارس

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از جذب ۱۶۵۰ مراقب بهداشت در سال گذشته خبرداد.

مهرزاد حمیدی در مراسم اختتامیه جشنواره و پویش مدافعان و سفیران سلامت که به صورت مستقیم از شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه آموزش همقطاران و انتقال مفاهیم با زبان کودکان بسیار موثر است گفت: آثار رسیده به پویش سفیران سلامت بسیار ارزشمند است و حتی جای آن دارد که چاپ شود و در تاریخ ماندگار شود. ۳۰۰ هزار محصول فرهنگی و آموزشی واصله از سوی دانش‎آموزان که در پویش سفیران سلامت شرکت کردند این ارزش را دارد که در قالب مجلداتی چاپ و مستند شود.

وی افزود: ما در سال گذشته اقدامات خاصی را در حوزه بهداشت و سلامت دانش‎آموزان انجام دادیم. اخیراً در همین سالن تفاهم‎نامه‎ای میان دو وزیر آموزش و پرورش و بهداشت مبادله شد و محورهای همکاری وسعت گرفت. یکی از آنها ایجاد رشته بهداشت مدارس در مراکز آموزشی بود تا بتوانیم از فارغ‎التحصیلان رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان که با همکاری دو وزارتخانه تأسیس می‌شود استفاده کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توانستیم در سال گذشته ۱۶۵۰ مراقب بهداشت را جذب کنیم گفت: در این ایام کتاب بهداشت و سلامت در کلاس دوازدهم تدوین شده و تمام دانش‎آموزانی که در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند در درس بهداشت و سلامت هم امتحان می‌دهند. علاقه مندی دانش آموزان به این درس بالا بود و میانگین نمره این درس بالاترین سطح را به خود اختصاص داد.

وی افزود: همه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز درس بهداشت و سلامت را به صورت عمومی می‌گذرانند و باعث ارتقای سواد سلامت دانشجومعلمان می‌شوند. ما در شبکه شاد کانال‌های مختلفی را در حوزه بهداشت راه‎اندازی کردیم. محتوای ارزشمند و فاخری تهیه و بارگذاری می‌شود و آموزش منابع انسانی حوزه بهداشت و سلامت کار خودش را انجام می‌دهد.

حمیدی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای همه معلمان در سه دوره با مفاهیم و موضوعات مختلف برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر به ویژه کرونا گفت: سفیران سلامت نیز آموزش به خانواده‌ها را دنبال می‌کنند. در ابتدای هرکلاس پیام‌های بهداشتی در زمینه خودمراقبتی مورد تاکید قرار گرفت. توانمندسازی والدین نیز در دستورکار قرار داشت و بحث آموزش خانواده‌ها برای ما بسیار مهم بود. در کنار وزارت بهداشت از ظرفیت ۱۴ میلیونی دانش آموزی و ظرفیت یک میلیونی پرسنل برای انتقال پیام‌ها استفاده می‎کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آخرین همکاری با وزارت بهداشت بحث برگزاری امتحانات بود که در گستره بزرگ کشور برای پایه‎های نهم و دوازدهم برگزار شد و مدیران مدارس و روسای مناطق با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، محیط امنی را برای داشتن‎آموزان فراهم کردند که دغدغه والدین کاهش یابد. از والدین خواهش کردیم روند و سالن‌های امتحانی را بازدید کنند تا دغدغه‌شان کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا