روحانی: به زودی تحریم‌ها برداشته و سرمایه‌ها به ایران سرازیر می‌شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رییس جمهوری با تاکید بر اینکه به زودی تحریم‌ها برداشته می‌شود و سرمایه‌ها به سوی ایران سرازیر می‌شود، ابراز امیدواری کرد که در دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری‌ها افزایش یابد و مردم بتوانند از نفع و سود آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد تجاری با بیان اینکه مردم مسئولیت بسیار بزرگ سیاسی و اجتماعی خود را در روز جمعه انجام دادند، اظهار کرد: آنان رییس‌جمهوری خود را انتخاب کردند. به آنان برای این اقدام بسیار خوب در جهت حضور گسترده در پای صندوق های رأی تبریک می‌گویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری هفتادوچهارمین افتتاح طرح‌های ملی در دولت خود اظهار کرد: در مناطق آزاد ما اعلام شد که ۶۲۱ طرح در حال اجرا است و ۲۴۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که ۵۳ درصد آن اجرا شده و همه آنها تا پایان سال افتتاح می‌شود.

روحانی یادآور شد: اگر مردم به آینده خود و سود سرمایه‌گذاری امید نداشته باشند که چنین میزان از سرمایه‌گذاری را انجام نمی‌دهند. همین ایستادگی مردم برخلاف رنج و سختی که در این سه سال و نیم کشیدند که در تاریخ بی‌سابقه بوده، نشان از جایگاه والای مردم ما است.

رییس جمهوری گفت: اینکه چند روز پیش خود آمریکایی‌ها اعلام کردند حاضریم تحریم را از روی واکسن کرونا علیه ایران برداریم نشان می‌دهد که خود این تروریست‌ها به چنین اقدامی اعتراف می‌کنند و حالا دولت جدید که معتقد است راه دولت قبلی درست نبوده، گفته‌اند که اگر در مسائل بانکی موضوع در زمینه ماسک و واکسن باشد مشکلی نداریم.

روحانی تأکید کرد: تازه آنهم زمانی که فهمیدند ما در تولید ماسک خودکفا شدیم و صادرات می‌کنیم و در واکسن هم به سمت تولید رفتیم.

وی با بیان اینکه مردم بینی ترامپ را به خاک مالیدند تصریح کرد: الان بازار ما پر از جنس است، هرچند گرانی به دلیل جنگ اقتصادی وجود دارد اما اقتصاد ما از پس این جنگ نابود نشد و یک نشان آن همین افتتاح طرح‌های ملی بود که تودهنی به آمریکا محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه ما تا روز آخر دولت افتتاح طرح‌های ملی در دوشنبه و پنجشنبه را انجام می‌دهیم، اظهار کرد: ما طرح‌های زیادی در مناطق مختلف افتتاح کردیم که با آنچه سرمایه‌گذاری و کلنگ‌زنی شد ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت. من از اینکه مناطق آزاد ایران از مناطق واردکننده بدل به صادرکننده در این دولت شدند سپاسگزارم.

روحانی یادآور شد: ان شاءالله به زودی تحریم‌ها برداشته می‌شود و سرمایه‌ها به سوی ایران سرازیر می‌شود و امیدوارم که در دولت سیزدهم شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها باشیم و مردم بتوانند از نفع و سود آن بهره‌مند شوند.

رییس جمهوری، از تصویب ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری در کشور که دولت وعده آن را به مردم داده بود، اظهار خشنودی کرد.

آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد.

این طرح‌ها که در مناطق آزاد تجاری- صنعتی کیش، قشم، اروند، ارس، انزلی اجرا می‌شود، برای ۹۲۰۰ نفراشتغال‌زایی مستقیم فراهم می‌کند. در منطقه آزاد تجاری ارس ۱۵ طرح تولیدی و اقتصادی با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان و در منطقه آزاد اروند ۱۱ طرح اقتصادی و زیربنایی به ارزش سرمایه گذاری ۲۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

همچنین ۱۵ پروژه تولیدی و زیربنایی در منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان  و در منطقه آزاد کیش نیز افتتاح ۹ طرح اقتصادی و تولیدی به بهره برداری رسید.در ادامه افتتاح طرح‌ها، عملیات اجرایی ۵۲ پروژه دیگر با سرمایه گذاری ۶۴ هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی هفت هزار و ۱۱۷ نفر با دستور رییس جمهوری، انجام شد.

هشت پروژه در منطقه آزاد ارس با اعتبار سرمایه گذاری یک هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان، ۶ پروژه در منطقه آزاد اروند با اعتبار سرمایه گذاری سه هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان، یک پروژه در منطقه آزاد انزلی با اعتبار سرمایه گذاری ۴۳۰ میلیارد تومان ، سه پروژه در منطقه آزاد چابهار با اعتبار سرمایه گذاری ۴۶ هزار و ۲۱۷ میلیارد تومان، ۱۴ پروژه در منطقه آزاد قشم با اعتبار سرمایه گذاری هفت هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان، ۱۰ پروژه در منطقه آزاد کیش با اعتبار سرمایه گذاری سه هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان، و هشت پروژه در منطقه آزاد ماکو با اعتبار سرمایه گذاری یک هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان،کلنگ زنی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا