تزریق واکسن کرونا به تمام گروه‌های بالای ۵۰ سال عشایری تا پایان مرداد

پایگاه خبری افق و اقتصاد- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابراز امیدواری کرد که تا پایان مرداد تمام گروه بالای ۵۰ سال عشایری و جلوتر از برنامه کشوری واکسینه شوند.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در سی و سومین آیین پویش راه سلامت گفت: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که در حوزه سلامت در همه کشور پوشش همگانی وجود دارد و این کار بیش از ۴۰ سال است که جزو برنامه بوده و در سراسر کشور برای همه جمعیت‌های هزار نفری خانه بهداشت وجود دارد. در موضوع پاندمی کرونا اگر ایران از مراکز بهداشتی و درمانی کافی برخوردار نبود نمی‌توانست جزو بهترین کشورها در مدیریت کرونا باشد. اگر مثل کشورهای ثروتمند دنیا می‌خواستیم با درمان و تخت بیمارستان حرکت کنیم این توانایی وجود نداشت و ارایه خدمات سطح یک باعث شد هیچ بیماری پشت درب بیمارستان نماند.

وی ادامه داد: خدمت رسانی به عشایر اقدام جدیدی نیست و در گذشته همکاران من به صورت حضوری به این مناطق خدمات ارائه می‌دادند اما، خانه بهداشت سیار می‌توان خدمت جدیدی به آنها باشد.

رئیسی گفت: انتخاب بهورزان از دل عشایر خواهد بود و این موضوع نکته مهمی است. این افراد در دوره‌های ما شرکت می‌کنند و آموزش می‌بینند.

رئیسی افزود: این کانکس‌ها از تمام استانداردها برخوردار هستند و انواع داروها در این خانه بهداشت وجود دارد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا بیان کرد: یک میلیون و صد و هشتاد هزار در قالب بیش از دوازده هزار خانواده عشایر در کشور وجود دارد که باید پوشش بهداشتی به آنها ارائه دهیم. ۲۱۶ مجوز استخدامی گرفتیم و گزینش و آموزش افراد با دقت زیادی صورت می‌گیرد. در حال حاضر ۹۲ بهورز جدید جذب شده‌اند و در این ۹۲ کانکس مستقر خواهند شد.

وی گفت: امیدواریم تا پایان مرداد تمام گروه بالای ۵۰ سال عشایری را جلوتر از برنامه کشوری واکسینه کنیم و تا پایان شهریور همه افراد بالای ۴۰ سال و تا پایان آبان همه افراد بالای ۱۸ سال عشایرنشین واکسینه شوند، خوشحالم علی رغم اینکه زیر بار سنگین مدیریت کرونا بودیم سایر خدمات بهداشت و درمان را فراموش نکردیم و در منطقه علی رغم وجود کرونا سایر خدمات بهداشت اعم از مراقبت مادران باردار و واکسیناسیون کم نشد بلکه ارایه خدمات به مادران باردار در این دوران ۱.۲ دهم بیشتر شد.

 

خبرنگار: اکرم رضائی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا