عذرخواهی رئیس جمهوری از مردم بخاطر مشکلات ایجاد شده ناشی از قطعی برق

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس جمهوری با تاکید بر کاهش بارندگی ها، ایجاد خشکسالی و افزایش مصرف برق در کشور بخاطر مشکلات ایجاد شده ناشی از قطعی برق از مردم عذرخواهی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آیین افتتاح طرح های ملی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی به مشکل کم‌برقی و قطعی ‌برق در کشور اشاره کرد و گفت: در ۸ سال گذشته حدود ۲۵۰۰ مگاوات به طور سالانه به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است این درحالی است که قبل از این دولت به طور متوسط سالانه ۱۷۰۰ مگاوات برق اضافه می‌شد، اما با این وجود بخاطر گرمای شدید و خشکسالی دچار مشکل می‌شویم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه برق برای زندگی، آسایش، حیات مردم و تولید کشور اهمیت بسزایی دارد، اظهار کرد: امسال دچار خشکسالی بی‌سابقه‌ای هستیم و میزان بارندگی نسبت به پارسال ۵۲ درصد کاهش داشته است و  ۷ هزار مگاوات تولید برق‌آبی کشور بخاطر کاهش آب سدها تقریباً قطع شده است. همچنین در روزهای گذشته نیروگاه بوشهر که ۱۰۰۰ مگاوات است بخاطر نیاز به تعمیرات از مدار خارج شده بود. یک بار برگشت و دوباره از مدار خارج شد. دیشب دوباره به مدار آمد. لذا رنج و سختی فراوانی برای مردم ایجاد شد.

وی افزود: تولیدات صنعتی کشور نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته و این موجب افزایش مصرف برق شده است. البته دلایل دیگری وجود دارد که امروز صبح به معاون اول دستور دادم عصر جلسه مفصلی بگذاریم، برنامه‌ریزی کنیم و راه حل‌های مشکلات را پیدا کنیم. راه حل این است که بخشی از صنعت کشور باید همراهی کند و ساعت فعالیت صنعت را تغییر دهیم.

روحانی ادامه داد: در خاموشی‌ها، مهم این است که مردم از ساعات آن مطلع باشند تا بتوانند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند. البته از مردم عزیزی که در این روزها دچار مشکل و رنج شدند، عذرخواهی می‌کنم و خواهش می‌کنم مقداری در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

رئیس جمهوری گفت: وزارت نیرو در این زمینه مقصر نیست، منتها باید برای مردم توضیح دهد که مشکل چه بوده است. وزیر در رادیو و تلویزیون مشکل را به مردم بگوید و راه حل مشکل را هم باید پیدا، اجرایی و عملیاتی کنیم. مردم هم همراهی و کمک کنند اگر به قطعی برق نیاز است ساعات آن حتماً باید برای مردم مشخص شود تا مردم در رنج فراوان نباشند.

 

کدخبرنگار: ۱۰۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا