احتمال تعطیلی ۶ روزه تهران و کرج/ جریمه و بازگرداندن مسافران

پایگاه خبری افق و اقتصاد- با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته وزارت کشور پیشنهاد تعطیلات دو یا سه روز اضافه را برای تهران و کرج به ستاد ملی مقابله با کرونا داده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان جلسه امروز قرارگاه ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حدود ۵۰ درصد رسیده که رقم پایینی است . وزارت بهداشت با توجه به روند بیماری و در خصوص چگونگی مدیریت آن در جلسه امروز ابراز نگرانی کرد که بیشتر در حوزه سرعت بالای انتشار این بیماری در خیز پنجم است که پیشنهاد شد با کمک مردم اقدامات موثری در دستور کار قرار گیرد. همچنین تصمیماتی در خصوص تقویت رعایت پروتکلهای بهداشتی در کشور اتخاذ شد.

وی ادامه داد: مقرر شد همه افراد مسئول، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در استان‌ها جلسات فوق‌العاده بگذارند و کارگروهی را مشخص کنند تا با موارد تخلف برخورد جدی‌تری داشته باشیم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: پیشنهاد شده است با توجه به تعطیلی سه روز آخر هفته بتوانیم دو تا سه روز دیگر هم از ستاد کرونا مجوز بگیریم یک تعطیلی در تهران و کرج را داشته باشیم البته این موضوع منوط به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا است که در صورت تحقق شاید بتواند کمکی به روند کنترل بیماری داشته باشد. اما تاکید می‌کنم دستورالعملی که در حوزه مدیریت کرونا صادر شده است برای شهرهای قرمز سفر ممنوع است.

جریمه کنید و خودروها را بازگردانید

وی تاکید کرد: دستورالعملهای شیوع کرونا ویروس صادر و برای همه شهرهای قرمز ابلاغ شده به این ترتیب سفر در این شهرها ممنوع است و به نیروی انتظامی دستور داده شده علاوه بر جرایمی که در دستورالعمل وجود دارد در هر کجا که با سفرها در جاده‌ها مواجه شویم حتماً با عرض معذرت از خانواده محترم همه مسافران و رانندگان عزیز نیروی انتظامی آن‌ها را عودت خواهند داد.

وزیر کشور با تاکید بر سختگیرانه تر شدن مقررات کرونایی افزود: از الان تذکر می‌دهیم در این چند روز مسافرت انجام نشود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اینجا اعلام می‌کنم؛ مهمترین و مؤثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا رعایت پروتکل‌ها و دیگری بحث واکسن است. در حوزه واکسن هم نگرانی‌هایی که در جلسات قبل بود با توضیحاتی که دوستان ما در وزارت بهداشت دادند عملاً مطرح کردند ما برای تزریق دو دوز واکسن برای سنین بالای ۶۰ سال به اندازه کافی واکسن تأمین کرده‌ایم و با اعلام اینکه روزانه در ۸۰۰ مرکز تجمیعی واکسن تزریق می‌شود ظرف دو هفته تمام افرادی که بالای ۶۰ سال هستند حتماً واکسیناسیون خواهند شد.

وی اظهار کرد: این ادعای وزارت بهداشت است و گفتند دیروز هم بیشتر از سیصد هزار نفر را واکسن زده‌ایم. امیدواریم که با این قولی که دادند این موضوع حاصل شود.

به گفته رحمانی فضلی، به شکلی که در مناطق حساس برای بالای ۵۰ سال واکسن تزریق خواهد شد و پس از آن به سراغ گروه های پرخطر و پر ریسک خواهند  رفت که ظرف یک ماه می توان واکسن آنها را تزریق کرد.

وی تصریح کرد: این می‌تواند گام بسیار مؤثری در جلوگیری از ابتلاء به کرونا باشد اما کسانی که واکسن می‌زنند باید پروتکل‌ها را رعایت کنند. برخی از مردم بدون رعایت ثبت نام به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند که موجب ایجاد صف، ناراحتی و سختی و افزایش ابتلاء می‌شود. لذا از همه شهروندان درخواست می کنیم که بدون نوبت مراجعه نکنند چرا که فاصله مراجعه بدون نوبت و با نوبت حداکثر یک هفته است لذا لازم است که این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: باید از همه اصنافی که در این مدت همکاری داشتند و صبور بوده اند و در این ایام خسارت دیده اند عذرخواهی کنیم اما باید همه به این نکته توجه داشته باشیم که تصمیمات در جهت منفعت سلامت مردم بوده است البته این موضوع مختص به کشور ما نیست و درهمه دنیا چنین موضوعی مطرح بوده است.

اعمال محدودیت سال قبل، برای محرم امسال

وزیرکشور با اشاره به اعیاد پیش رو همچون عید قربان و غدیر و ماه محرم اظهار کرد: امروز مطرح شد که همان پروتکل‌هایی که سال قبل بوده امسال هم آن پروتکل‌ها را رعایت کنیم. همه ما تابع قانون هستیم و مصوبات ستاد طبق فرمایش رهبر انقلاب همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و حکم قانون برای ما دارد البته تلاش ما این است ظرفیت‌های مناسبی که اطمینان بخش باشد برای برگزاری مراسم‌ها ایجاد کنیم.

 

کدخبرنگار: ۱۰۰۲/ امیر رضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا