توزیع ۳ میلیون سُرم از سوی ستاد اجرایی فرمان امام

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در روز‌های کمبود سُرم این ستاد ۳ میلیون سرم را وارد و به سرعت در تمام کشور توزیع کرد.

عارف نوروزی، معاون ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس گروه توسعه اقتصادی تدبیر وابسته به این ستاد در مراسم افتتاح طرح‌های توسعه‌ای شرکت پخش البرز وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: در پخش البرز امکان تامین دارو برای ۱۲ هزار نقطه در کشور را داریم. امروز برای توزیع دارو حدود ۴۱ خودروی یخچال دار را به مجموعه پخش البرز اضافه کردیم و برای افزایش ظرفیت توزیع مواد غذایی و دارویی در این مجموعه سرمایه گذاری مناسبی انجام شده است.

وی افزود: بنیاد احسان برکت و گروه اقتصادی تدبیر از بازوان ستاد اجرایی هستند. اکنون شرکت پخش البرز با پوشش ۶۲ هزار نقطه در کشور شامل ۵۰ هزار نقطه برای تامین مواد غذایی و ۱۲ هزار نقطه برای تامین داور خدمات‎رسانی می‌کند.

آقای نوروزی گفت: پخش البرز توانایی توزیع سریع دارو به تمام نقاط کشور را دارد و می‌تواند با سرعت فوق‎العاده‌ای اقلام را به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها در سطح کشور برساند.

روزانه ۲۰۰ هزار دُز واکسن “برکت” تحویل وزارت بهداشت می‌شود

اکبر بُرندگی، مدیر عامل گروه دارویی برکت نیز در این مراسم گفت: خط تولید ما با همه توان در حال تولید است و روزانه ۲۰۰ هزار دُز واکسن کووایران برکت را تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم.

مدیر عامل گروه دارویی برکت افزود: درحال حاضر ما می‌توانیم واکسن‌های خط دوم را هم تا ۱۰ روز دیگر با حجم بالا وارد بازار کنیم، اما این محصولات پس از تولید باید استریل شوند و بعد از آن در صورت اخذ تاییدیه‌های نهایی کیفیت، به آن‌ها اجازه ورود به بازار خواهیم داد.

وی گفت: عددی که قبلا برای تولید ماهانه واکسن تا پایان شهریور اعلام کرده بودیم هنوز محقق نشده است، البته باید بگویم هنوز هم تا پایان شهریور فرصت داریم تا به اهداف تعیین شده نزدیک شویم، اما علت تاخیر در کمیت تولید این است که ما هرگز از کیفیت کوتاه نیامدیم و با حساسیت خاصی روی کیفیت محصولات تمرکز کرده ایم.

آقای بُرندگی افزود: روند تولید واکسن، حساس، زمانبر و از طرفی مرتبط با جان مردم است و محصولی که استاندارد‌های لازم را اخذ نکند نباید وارد بازار شود و بر همین اساس ما ذره‌ای از کیفیت کوتاه نیامده ایم.

توسعه ناوگان پخش دارو برای دسترسی بهتر در مناطق محروم

همچنین عقیل آرین نژاد، مدیرعامل شرکت پخش البرز دارو در این مراسم گفت: در استان‌های مختلف ظرفیت توزیع را افزایش داده و بطور ویژه روی مناطق محروم متمرکز شده ایم تا بتوانیم هم دارو و هم سایر کالا‌های اساسی را با سرعت و کیفیت مناسب در سراسر کشور توزیع کنیم.

وی گفت: ساخت انبار‌های جدید را هم در دستور کار داریم و در استان‌های مختلف مانند فارس، خوزستان و آذربایجان غربی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر سرمایه گذاری خواهیم داشت تا در مدت یکسال آینده انبار‌های جدید احداث شود.

مدیرعامل شرکت پخش البرز دارو با اشاره به توزیع دارو‌هایی که نیاز به زنجیره سرد دارند، افزود: درحال حاضر تُناژ زنجیره سرد ما حدود ۵۰۰ تن است و می‌توانیم دارو‌هایی که نیاز به دمای پایین دارند در کمتر از ۲۴ ساعت به تمام نقاط کشور ارسال کنیم.

 

کدخبرنگار: ۱۰۰۲/ امیر رضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا