اخذ ۹۰۰ میلیون دلار ارز دولتی از سوی ۷۰ شرکت صوری در تهران

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس پلیس تهران بزرگ از بازداشت ۲۰۰ نفر از اعضای ۷۰ شرکت صوری خبر داد که در طول یکسال گذشته اقدام به دریافت ۹۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی کرده بودند.

سرتیپ‌ حسین رحیمی در تشریح دستاوردهای «طرح کاشف» که به صورت مشترک بین پلیس امنیت و آگاهی انجام شده است، در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح ۷۰ شرکت صوری که با مدارک افراد غیر تاسیس شده بود و اقدام به دریافت ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی می‌کردند، شناسایی و منهدم شدند. اعضای این شرکت‎ها با مدارک افراد کارتن‌خواب، کارگر یا نیازمندان اقدام به تأسیس شرکت‌ها می‌کردند.

او با اعلام اینکه شرکت‌های مذکور طی یک سال اخیر ۹۰۰ میلیون دلار به منظور واردات کالاهای اساسی مانند کاغذ و چوب از این ارزها استفاده می‌کردند اما در واقع کالایی وارد نمی‌کردند، افزود: ۲۰۰ نفر از این افراد بازداشت و پرونده در دست رسیدگی است. میلیاردها تومان از اموال، املاک و وجوه نقد از اعضای این شرکت‎ها کشف شده است.

انهدام باند ۲۰ نفره زمین خواران

همچنین در ادامه سومین مرحله از طرح کاشف، رئیس پلیس تهران بزرگ اظهار کرد: در حوزه زمین‌خواری نیز یک باند ۲۰ نفره منهدم شد که از آن‌ها ۲۰۰ سند دفترچه‌‎های جعلی کشف کردیم. متهمان دارای مهرهای جعلی سازمان‌ها از جمله ثبت و اسناد، شهرداری‌ها بودند و با شناسایی زمین‌های خالی در «تهران» و «دماوند» و سندسازی آن‌ها را به فروش می‌رساندند.

نظارت پلیس بر بازار ارز

رحیمی درباره بازداشت دلالان ارزی و نظارت بر بازار ارز ، اظهار کرد: ما جلسات مستمری با بانک مرکزی داریم و براساس درخواست بانک مرکزی نظارت روزانه‌ای بر بازار ارز داریم.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات روی داده در افغانستان و هرات، متأسفانه دلالان ارزی بلافاصله در تهران مخصوصاً در منطقه فردوسی فعال شدند که در حدود ۱۵ روز اخیر، ۲۵ تا ۳۰ نفر از این افراد را بازداشت کردیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ بیان کرد: ما نظارت‌های پلیسی و کنترلی خود را انجام می‌دهیم و مابقی کارها نیز در حوزه ارز برعهده دیگر مسئولان است.

او ادامه داد: در این مرحله از طرح کاشف ۲۸۸ محکوم فراری، قاتلان، سارقان، متجاوزان به عنف، زورگیران و سارقان خودرو شناسایی و دستگیر شدند. از این تعداد ۱۸۷ نفر دارای سابقه قبلی هستند.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: در این مرحله از طرح کاشف ۵۷ باند منهدم شدند. از تعداد کل باندهای منهدم شده ۱۱ باند در سرقت به عنف مانند زورگیری و گوشی قاپی فعالیت داشتند، ۱۰ باند در حوزه سرقت منزل، اماکن و مغازه فعالیت می کردند و ۹ باند جاعل بودند. همچنین ۲ باند نیز صرفا سرقت مسلحانه انجام می دادند.

او با اعلام دستگیری ۱۵ محکوم فراری در این مرحله از طرح گفت: این افراد تا به این لحظه به بالغ بر ۳۵۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

رحیمی درباره اقدامات امنیت اقتصادی در این طرح نیز افزود: ۴۴۸ هزار انواع و اقسام دارو، ۱۲ هزار لاستیک قاچاق، ۶۲۰۰ قلم انواع لوازم الکترونیکی، ۵۴۰۰ قلم لوازم یدکی، ۱۶۰ هزار سوب پارچه، ۱۲۱۴ دستگاه ماینر شناسایی و کشف شده و اموال مکشوفه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان ارزش داشته است.

 

کدخبرنگار: ۱۰۰۲/ امیررضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا