معاون بهداشت وزارت بهداشت: به زودی هفته ای ۵ میلیون دوز واکسن وارد می‎ شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون بهداشت وزارت بهداشت، از سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور همزمان با واردات هفته ای ۵ میلیون دوز واکسن به کشور خبرداد.

علیرضا رئیسی در حاشیه نشست مجازی وزیر بهداشت با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: فاز یک واکسیناسیون شامل کادر بهداشت و درمان که انجام شد. فاز ۲ نیز برای سالمندان بالای ۶۰ سال بود که ۸۷ درصد آنها واکسینه شده اند.

وی با اعلام اینکه فاز ۳ شامل مشاغل حساس و گروه‌های شغلی و بیماران خاص بوده است که تقریباً انجام شده است، ادامه داد: در واقع الان وارد فاز ۴ برنامه واکسیناسیون کشوری شده ایم که برای افراد زیر ۶۰ سال است.

رئیسی با اشاره به اینکه جمعیت زیر ۶۰ سال کشور حدود ۴۲ میلیون نفر هستند، گفت: برای این افراد ۸۵ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که از هفته آینده به طور مستمر میزان قابل توجهی واکسن وارد کشور خواهد شد.

وی افزود: از هفته آینده ۵ میلیون دوز واکسن به صورت هفتگی وارد خواهد شد و شهریور ۱۴۰۰ می‌توانیم حداقل ۲۰ میلیون و مهر ماه نیز حداقل ۳۰ میلیون دوز واکسن وارد کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه در حال حاضر روزانه ۶۵۰ هزار دوز تزریق واکسن در کشور انجام می‌شود، گفت: این مقدار ظرفیت قابلیت ۲ برابر شدن را دارد.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۲۷ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است، افزود: تمامی واکسن‌هایی که مصرف شده اثربخشی مناسبی داشته اند، به طوری که میزان بستری‌های بیمارانی که واکسینه شده اند پایین‌تر از کسانی است که واکسن نزده اند.

رئیسی با عنوان این مطلب که هر واکسنی عوارضی دارد که عمدتاً بسیار خفیف هستند، گفت: اول مهر گزارش جامع از عوارض واکسن تهیه خواهیم کرد.

وی در ارتباط با کمبود واکسن در برخی از مراکز واکسیناسیون، افزود: به دلیل اینکه اخیراً واکسن وارد نشده بود، ترجیح دادیم دوز دوم را بزنیم تا برنامه واکسیناسیون آنها به تأخیر نیافتد و از هفته آینده واکسیناسیون دوز اولی‌ها را دوباره از سر خواهیم گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا