احتمال کسری ۲۰۰ میلیون متر مکعبی گاز؛ در زمستان

پایگاه خبری افق و اقتصاد– وزیر نفت از احتمال کسری ۲۰۰ میلیون متر مکعبی گاز؛ در زمستان خبر داد.

جواد اوجی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره تامین سوخت زمستانی گفت: برای تامین سوخت زمستانی از ۲ ماه قبل صادرات بشدت کاهش یافته تا ذخایر سوخت نیروگاهها و صنایع عمده پر و تکمیل شوند.

وی تصریح کرد: سال گذشته در برخی روزها و بخصوص در استان های شمالی ۱۶۰ میلیون متر مکعب کسری گاز داشتیم که با محدودیت تامین گاز نیروگاهها و صنایع همراه شد امسال با رودن رشد مصرف ۸ تا ۱۰ درصدی پیش بینی می شود که  در زمستان ۲۰۰ میلیون متر مکعب کسری داشته باشیم برای حل این موضوع جلساتی را با شرکت گازو  پخش فراورده برگذار کردیم و راهکارهایی ارائه دادیم تا در فصل سرد بدون دغدغه سوخت نیروگاهها، صنایع و خانگی تامین شود.

اوجی با بیان اینکه حجم ذخایر سوخت نیروگاهها نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کمتر است، گفت: سال گذشته نیروگاهها ۲.۲ میلیارد لیتر سوخت داشتند اما این رقم در سال جاری به ۱.۷ میلیارد متر مکعب رسیده است.

وی با مرور تدابیر اندیشیده شده برای تامین سوخت در زمستان، بیان کرد: از جمله اقدامت وارد مدار کردن ۴ هزار تانکر سوخترسان است که به خاطر ناکافی بودن کرایه ها از مدار خارج شده بودند برای رفع این مشکل در نظر داریم که کرایه ها ۳۰ درصد افزایش یابد تا ۳۵ میلیون لیتر در روز سوخترسانی افزایش یابد. همچنین استفاده از ناوگان ریلی در دستور کار است.

وزیر نفت با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۴ میلیون متر مکعب به حجم تولید گاز اضافه خواهد شد، تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که قطعی گاز نداشته باشیم و مردم در فصل سرد دچار چالش نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا