رئیس جمعیت هلال ‎احمر: واکسنِ سنین دانش‌آموزی وارد می‌شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئیس جمعیت هلال‎ احمر با اشاره به جزئیات واردات واکسن کرونا تا آبان امسال، اعلام کرد جمعا تا آبان ۹۰ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود که ۱۰ میلیون دوز از آن برای سنین دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال است.

همتی درباره روند واردات واکسن کرونا، گفت: با توجه به تماسی که ریاست جمهوری کشورمان با ریاست جمهوری چین داشتند، اتفاق مثبتی افتاد. در عین حال جلسات مربوطه به صورت دو بار در هفته به ریاست معاونت اول ریاست جمهوری تشکیل می‌شود.

بنابر اعلام صفحه اینستاگرامی رئیس جمعیت هلال ‎احمر، وی با بیان اینکه تا آبان ۹۰ میلیون دوز واکسن را از کانال صلیب سرخ وارد می‌کنیم، افزود: همه دستگاه‌ها در این کار دخیل هستند و جلسات مرتبط هم به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل می‌شود.

همتی ادامه داد: بر این اساس در شهریور۲۰ میلیون دوز واکسن وارد می‌شود و قول مساعدی هم داده شده که از همین کانال ۲۰ میلیون دوز دیگر هم اضافه شود و در شهریور وارد کنند. آنچه قطعی است، واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن در شهریور و ۳۰ میلیون دوز هم در مهر و آبان وارد می‌شود که مجموعا ۸۰ میلیون دوز واکسن می‌شود.

همتی گفت: در عین حال ۱۰ میلیون دوز هم مازاد بر این است که برای سنین دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال وارد می‌شود که بر این اساس جمعا ۹۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا