خرید اقساطی بازنشستگان کشوری تا سقف ۱.۵ میلیون تومان

پایگاه خبری افق و اقتصاد- صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با انعقاد تفاهم‌نامه‌‌ای امکان خرید اقساطی بازنشستگان تا سقف ۱.۵ میلیون تومان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش را فراهم کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه‌‎ که با هدف تکریم بازنشستگان و قدردانی از سال‎ها تلاش و زحمات ایشان منعقد شده است بازنشستگان کشوری می‌توانند به صورت اقساطی و بدون بهره تا سقف ۱.۵ میلیون تومان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خرید کرده و علاوه بر تخفیفات همیشگی افق کوروش، محصولات صنایع شیر ایران(پگاه) را  نیز با ۱۸% تخفیف مازاد خریداری کنند.

برای استفاده از این خدمت، بازنشستگان محترم در هنگام مراجعه به صندوق تمایل خود را به خرید اعتباری بیان کرده و در ادامه و  از طریق کارت حقوق(سپهر کارت صادرات) فرایند شناسایی انجام و صرفا با پرداخت ۵% از کل خرید،  بقیه مبلغ تا سقف ۱.۵ میلیون تومان در سه قسط مساوی به صورت ماهیانه و بدون بهره از حقوق ایشان کسر خواهد شد.

افزایش تعداد تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان برای خرید لوازم خانگی

اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در اینستاگرام اعلام کرد:  «در سال های گذشته، صندوق برخی تسهیلات مالی را به صورت قرض‌الحسنه یا با سود کم دراختیار بازنشستگان و وظیفه‌بگیران قرار می‌داد. در دوره مدیریت کنونی صندوق، این توفیق را داشتیم تعداد تسهیلات را بیشتر کنیم.

بدین‌منظور چند فقره وام، شامل وام ضروری، وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، وام خرید سهام ETF دولت، وام خرید سهام ETF صندوق بازنشستگی کشوری، تسهیلات حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی فرزندان بازنشستگان کشوری و تسهیلات خرید لوازم خانگی اعطا شد که دو فقره آخری در قالب طرح یاری بود.

همچنین، مبلغ وام ضروری از ۷ به ۱۰میلیون تومان افزایش پیدا کرد. طبق آخرین بررسی‎ها از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مرداد سال ۱۴۰۰ مجموعا ۶۶۹ هزار ۳۲۶ نفر از بازنشستگان گرامی از این تسهیلات استفاده کرده‌اند. کمترین مبلغ تسهیلات دو میلیون تومان برای خرید سهام ETF و بیشترین تسهیلات، ۵۰ میلیون تومان برای خرید لوازم خانگی ایرانی بوده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا