سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش: الگوی بازگشایی مدارس هفته جاری به مدیران اعلام می‎شود

پایگاه خبری افق و اقتصاد- سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی از اول مهر وجود دارد، گفت که الگوی متفاوتی برای حضور دانش‎آموزان در مدارس طراحی شده که هفته جاری به مدیران مدارس اعلام خواهد شد.

علیرضا کاظمی در حاشیه مراسم افتتاح یک مدرسه در آق‌قلا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا با ملاحظاتی که در نظر گرفته شده، کم‌کم زمینه حضور دانش‎آموزان در مدارس را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: تا اول مهرماه ۲۱۵۰ فضای آموزشی در سطح کشور از جمله ۱۰ هزار کلاس درس به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین ۸ هزار سرویس بهداشتی بازسازی و ساخته شده است.

کاظمی با بیان اینکه کلاس‌ها نیز تجهیز شده است، بیان کرد: با این اقدامات، آمادگی کامل خودمان را برای آغاز سال تحصیلی جدید از اول مهر نشان دادیم.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه با اشاره به تدوین الگوی بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: الگوی متفاوتی برای حضور دانش‎آموزان در سطح کشور طراحی شده که هفته آینده به مدیران مدارس اعلام خواهد شد.

وی گفت: استانداردها و اصول بازگشایی مدارس در هر منطقه طراحی و اعلام خواهد شد اما تصمیم نهایی را مدارس و شورای آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها خواهند گرفت.

کاظمی تأکید کرد: در بازگشایی مدارس، سلامت دانش‎آموزان و همکاران اولویت اول ماست و هر جا که نتوانیم سلامت را تایید کنیم، راه‌های دیگری را دنبال می‌کنیم.

 سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: موضوع تزریق واکسن به افراد سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در هیئت دولت مطرح‌شده و وزارت بهداشت پیگیر واردات واکسن برای این گروه سنی خواهد بود.

وی بیان کرد: نوبت اول واکسن فرهنگیان تزریق‌شده و تزریق نوبت دوم نیز تا اول مهر به پایان می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا