هومان حسن‌پور: وام تسهيلات کرونايي پرداخت شد، اما اجازه برداشت نداريم

پایگاه خبری افق و اقتصاد- رئيس اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران از ارسال نامه‌اي به محمدمهدي اسماعيلي وزير ارشاد و توضيح مشکلات صنف نشر خبر داد و گفت که مشکلات کاهش تيراژ کتاب، مشکلات کاغذ، کتابفروشي‌ها، ناشران و… تمام معضلات صنعت نشر به شکل کلي و اينکه وام تسهيلات کرونايي پرداخت شد، اما اجازه برداشت نداريم در اين نامه ارائه شد.

هومان حسن پور درباره مشکلات کنوني ناشران و کتابفروشان اظهار کرد: تمهيدات کروناني از جمله ارائه تسهيلات و پرداخت وام ها در حال انجام است. البته پس از طي مراحلي سخت و معرفي ضامن يا ارائه سند ملکي و پس از شش ماه معطلي، وامها پرداخت شده، اما نکته قابل توجه اينکه حالا که وام ها واريز شده متقاضيان امکان برداشت ندارند. در پاسخ به صادر نشدن مجوز برداشت عنوان مي شود که موافقت فعلا صورت نگرفته است.

رئيس اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران با بيان اينکه در حال حاضر کمبود نقدينگي در بازار نشر بيداد مي کند، توضيح داد: در کنار همه اين مشکلات افزايش قيمت مراحل توليد يک کتاب اعم از لوازم، کاغذ، زينک و… به معناي کامل موارد اوليه را هم در نظر بگيريد که همه بالاست و مشکلاتي را ايجاد کرده است.

وي با اشاره به اينکه تمام اين مشکلات در حوزه نشر طي نامهاي به وزير ارشاد دولت سيزدهم ارائه شده عنوان کرد: مشکلات کاهش تيراژ کتاب، مشکلات کاغذ، مشکلات کتابفروشي ها، ناشران و… تمام معضلات صنعت نشر به شکل کلي در نامه به آقاي اسماعيلي وزير ارشاد ارائه شد و اميدواريم پس از استقرار کامل و معرفي معاونان و مديران به آنها رسيدگي شود.

حسن پور به معافيت ناشران و کتابفروشان هم اشاره کرد و در راستاي برخي اعمال سليقه ها و ايجاد مشکلات و چالش هايي براي متقاضيان اين صنف هم گفت: تبصره ها و اعمال سليقه ها در راستاي موارد مختلف بسيار است در حالي که اين معافيت براي تسهيل در امر نشر ايجاد شد.

وي در پايان به مواردي از تخلفات در حوزه کاغذ اشاره داشت و تصريح کرد: برخي افراد با ارز دولتي کاغذ وارد کرده اما توزيع نکرده اند. اميدواريم با طي مراحل قضايي اين کاغذها به زودي در بازار توزيع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا