پژوهشکده پولی و بانکی بررسی کرد: تغییرات ۲ ماهه نرخ سود بین‌بانکی

پایگاه خبری افق و اقتصاد- نرخ سود بازار بین‌بانکی که از تیر امسال در کانال ۱۸درصد قرار گرفت، در آخرین به‌روزرسانی و طبق معاملات صورت‌گرفته بین بانک‌ها، ۱۸.۵درصد است.

بازار بین‌بانکی بخشی از بازار پول است که در آن بانک‌ها و موسسات اعتباری جهت تامین مالی و مصرف منابع مازاد به صورت کوتاه‌مدت و با هدف ایجاد تعادل در وضعیت نقدینگی خود وارد معامله می‌شوند.

بانک مرکزی به منظور اجرای سیاست پولی، کریدور نرخ سود را در بازار بین‌بانکی تعیین و با استفاده از عملیات بازار باز نرخ سود بازار را به سمت نرخ سود سیاستی هدایت می‌کند.

بررسی جدیدترین نرخ سود بازار بین‌بانکی نشان می‌دهد که پس از هفدهم تیر امسال که نرخ در کانال ۱۷درصد در جریان بود، نرخ سود در بازار بین‌بانکی در کانال ۱۸درصد قرار گرفته است.

این نرخ طبق گزارش بانک مرکزی در ۳۱ تیر امسال به ۱۸.۶۱درصد رسید و پس از آن افت و خیزهایی را داشته است. همچنین نرخ سود بازار بین‌بانکی در مرداد امسال در کانال ۱۸درصد باقی ماند و این روند در شهریور نیز ادامه یافته است.

در فاصله ۱۱ تا ۱۸شهریور سال جاری، نرخ سود در بازار بین‌بانکی دو بار تغییر داشت و از ۱۸.۴درصد به ۱۸.۵درصد رسیده است. افت و خیز نرخ سود در بازار بین‌بانکی طی ماه‌ها و هفته‌های آینده به سیاست‌گذاری بانک مرکزی و همچنین تصمیمات آینده این بازار بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا