انهدام باند فروش سیم کارت های جعلی شماره رند در پایتخت

پایگاه خبری افق و اقتصاد- معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از بازداشت اعضای یک باند ماهرانه که سیم کارت های شماره رند همراه اول را با جعل مدارک می فروختند، خبر داد.  

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در توضیح خبر گفت: چندی قبل کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران در جریان کلاهبرداری میلیاردی با فروش سیم کارت های شماره رند همراه اول قرار گرفتند و با دستور مقام قضایی تیمی از کارآگاهان برای تحقیق وارد عمل شدند.

وی  افزود: کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی پی بردند افرادی ناشناس از سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و تعداد ۷۷ سیم کارت به ارزش ۳۰ میلیارد تومان که شماره های رند بوده را با وکالت نامه های جعلی به فروش رسانده اند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران  ادامه داد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که متهمان با همدستی افراد دیگری و به صورت سازمان یافته و با طرح و برنامه دقیقی دست به این اقدام مجرمانه زده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و با جمع بندی اطلاعات از شرکت همراه اول به سراغ مالباختگان رفته و با تحقیقات میدانی و علمی موفق به شناسایی  رییس این باند حرفه ای که فرشاد نام دارد شدند و در ادامه ۳ تن دیگر از اعضای این باند که دسترسی به اطلاعات افراد را داشتند از سوی کارآگاهان شناسایی شدند و مشخص شد همه این نقل و انتقالات با مدارک جعلی توسط یکی از متهمان سابقه دار به نام بیژن صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، تقی پور ادامه داد: کارآگاهان در ادامه پی جوی ها پی بردند که سیم کارت ها در یکی از دفاتر پیشخوان دولت که زن و مرد جوانی در آن مشغول به کار بودند صورت گرفه است که با هماهنگی مقام قضایی همه اعضای این باند در عملیات های گسترده و دستگیر شدند.

وی در پایان گفت: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند و اعتراف صریح به جرم خود متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا