آغاز آموزشهای حضوری در مدارس با کلاس‌های ۳۰ نفره و کمتر از نیمه دوم مهر

پایگاه خبری افق و اقتصاد- به گفته معاون آموزش متوسطه و رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش، با برنامه ریزی های انجام شده آموزش ها را از مهر به صورت مجازی آغاز و از آبان به صورت تدریجی، آرام و اقتضایی به سمت حضوری پیش خواهیم برد.

علیرضا کمرئی در حاشیه سفر خود به شیراز گفت: از یکم مهر، سال تحصیلی را با برگزاری جشن شکوفه ها در مدارس دوره ابتدایی آغاز کرده‌ایم و در سوم مهر زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس سراسر کشور به صورت همزمان نواخته شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش ها را به صورت مجازی، حضوری، تلویزیونی و درسنامه ای آغاز خواهیم کرد و این آموزش ها همه دانش آموزان کشور را در برمی گیرد.

کمرئی گفت: با سیاستگذاری های انجام شده به صورت تدریجی، آرام و اقتضایی آموزش ها را حضوری خواهیم کرد.

وی افزود: اولویت آموزش های حضوری در مناطق روستایی و عشایری می باشد و مدارس عشایری با تعداد دانش آموز ۱۵ نفر و کمتر از آن، در هر کلاس می‌توانند آموزش ها را از اول مهر، به صورت حضوری آغاز کنند.

کمرئی گفت: مدارس با کلاس های ۳۰ نفر و کمتر از آن نیز می توانند از نیمه دوم مهر آموزش های حضوری را آغاز کنند.

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش نیز می‌توانند دروس استانداردهای مهارتی و شایستگی های فنی را به صورت حضوری برگزار کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد : جمعیت آماری، درنظر گرفتن امکان رعایت پروتکل ها و استحقاق بیشتر، دلیل انتخاب این گروه ها برای آموزش های حضوری بوده است.

وی با بیان این که اصل حفظ سلامت دانش آموزان اولین و مهمترین اولویت ما در شروع سال تحصیلی بوده، گفت: خوشبختانه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان شیوه نامه خوبی برای آغاز سال تحصیلی تنظیم کرده اند که در آن به تهیه اقلام بهداشتی در مدارس تأکید ویژه ای شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی سامانه شاد برای سال تحصیلی جدید گفت: بیش از ۹۰ درصد کلاس بندی دانش آموزان در سامانه شاد انجام شده است و معلمان می توانند جریان یادگیری را از ۳ مهر آغاز کنند.

کمرئی گفت: واکسیناسیون معلمان و اولیا به خوبی در جامعه در حال انجام است و امیدواریم از آبان به تدریج و با در نظر گرفتن شرایط مناطق بازگشایی مدارس را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا